וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מזכירו של חאלד משעל חוסל בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.9.2008 / 20:17

מפלגת אופוזיציה סורית גולה דיווחה כי החיסול אירע לפני כארבעה ימים, אך הן משטר אסד והן חמאס שומרים על שתיקה מוחלטת

הישאם א-לבדאני, מזכירו של ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, נרצח לפני ארבעה ימים בעיר חומס בצפון סוריה, כך דיווחה "מפלגת הרפורמה של סוריה" (RPS) הגולה מהמדינה. הידיעה לא אושרה על ידי אף גורם רשמי. על פי הדיווח, א-לבדאני הוצא ממכוניתו ונורה למוות באור יום. בלשים המעורים בפרטי האירוע סיפרו למפלגה כי הרצח של א-לבאדני הוא איתות ששלחו אנשי משטרו של אסד לחמאס, במחאה על שיתוף הפעולה בין הארגון למשמרות המהפכה האירניות.

"מפלגת הרפורמה של סוריה", אותה מנהיג מוחמד נסיף חייר בק, מנסה לקדם גישה שונה יחד עם המערב נגד מעורבותה של אירן בעניינה של סוריה. על אף שהרצח אירע לפני כארבעה ימים, לפי המפלגה, הן הממשל הסורי והן ארגון חמאס שמרו על שתיקה לגבי התקרית, מחשש שאירן תנסה לשלוח אנשיה אל תוך משטרו של אסד נגד המחנה הפרו-מערבי.

על פי אתר המפלגה, "האירועים שהובילו לרציחות בחודשים האחרונים בסוריה זעזעו את משטרו של אסד, אך בעוד שני המחנות מרימים את קולם, נשיא סוריה בשאר אסד עצמו מעדיף שלא לנקוט עמדה ברורה מתוך ניסיון לרקוד על שתי החתונות, אך משמרות המהפכה מנסות לדחוק בו לבצע החלטה בעוד הם מחזקים את כוחם בתוך סוריה".

השבוע מסרו מקורות פלסטיניים לעיתון קטארי כי סוריה הזהירה מספר מנהיגים, ביניהם בכיר חמאס חאלד משעל ומזכ"ל הג'יהאד האיסלמי רמדאן שלח, מפני חיסול ישראלי. בעיתון דווח כי דמשק הגיעה למסקנה כי חייהם של המנהיגים הפלסטינים נמצאים בסכנה בגלל עימותים פנים-ישראליים.

"מפלגת הרפורמה של סוריה", כפי שנכתב באתר המפלגה, היא אופוזיציה שהוקמה בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר. לפי האתר, "המפלגה נשלטת על ידי סורים חילונים, סורים-אמריקאים וסורים-אירופאים המחויבים לשלום", הנחושים לראות את "סוריה החדשה" מאמצת לעצמה רפורמות דמוקרטיות וכלכליות אמיתיות. RPS דוגלת בשקיפות, זכויות אדם, חופש ביטוי, עצמאות ללבנון ושלום עם כל שכניה, כולל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully