וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "השווקים הפיננסיים ישרדו את המשבר"

טלי גולדשטין

15.9.2008 / 19:31

נשיא ארה"ב התייחס למשבר הפיננסי בוול סטריט. "הממשל שלי פועל לצמצום ההשפעה של התיקון בשוקי ההון על הכלכלה הרחבה"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש התייחס הערב (שני) למשבר הפיננסי בוול סטריט. במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן, אמר בוש כי ממשלו פועל על מנת לאזן את ההשלכות של הסערה בוול סטריט על הכלכלה האמריקאית כולה.

"אני יודע שהאמריקאים מודאגים מהתיקונים בשווקים הפיננסיים", אמר בוש. "הבית הלבן התמקד לכל אורך כהונתי במצב הכלכלי ואנו פועלים על מנת לצמצם את השיבושים ולהקטין את ההשפעה של ההתפתחויות בשוקי ההון על הכלכלה הרחבה", הוסיף.

בוש אמר גם כי במהלך סוף השבוע הוא היה בקשר הדוק עם שר האוצר הנרי פולסון. הנשיא אמר כי הוא מרוצה מהעבודה שנעשתה עד כה על ידי משרד האוצר, הבנק הפדרלי והמוסדות הפיננסיים על מנת לעודד יציבות בשווקים. "בטווח הקצר, התיקון בשווקים הפיננסיים עלול להיות כואב עבור אנשים שהשקיעו בו ועבור עובדי המגזר. אך בטווח הארוך, אני סמוך ובטוח שהשווקים גמישים, עמידים ושביכולתם לשרוד את המשבר", אמר בוש.

שר האוצר הנרי פולסון צפוי להצטרף הערב באופן יוצא דופן לעדכון היומי מהבית הלבן ויתייחס אף הוא למשבר הכלכלי בארה"ב.

בתוך כך, המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין אמר היום שהוא עדיין מאמין שנתוני היסוד של הכלכלה האמריקאית חזקים. הסנאטור מאריזונה פרסם הצהרה לפני פתיחת יום המסחר בבורסה בניו יורק, בה אמר כי הוא מסכים להחלטת הממשלה שלא לחלץ את בנק ההשקעות ליהמן ברדרס באמצעות כספי משלם המסים, אפילו לאור העובדה שסירוב הממשלה הוביל לפשיטת רגל של ענק הפיננסיים. "נתוני היסוד של הכלכלה שלנו חזקים אך המצב קשה מאד. אני מבטיח לכם: לעולם לא נציב שוב את אמריקה בעמדה זו. ננקה את וול סטריט", אמר מקיין.

"עלינו להבטיח שארה"ב תשמור על מעמדה כבירה הפיננסית של העולם. התחייבות זו תעמוד בראש סדר העדיפויות שלי אם אבחר לנשיא. במטרה להשיג מטרה זו, יש ליישם רפורמות גדולות בוושינגטון ובוול סטריט", הוסיף.

מטה מקיין פרסם היום תשדיר חדש המדגיש את החששות לגבי הכלכלה האמריקאית. בתשדיר נאמר: "הכלכלה שלנו נתונה במשבר. רק הרפורמיסטים ג'ון מקיין ושרה פיילין יכולים לתקנה. הם דוגלים בחוקים נוקשים יותר שיוטלו על וול סטריט במטרה להגן על חסכונותיכם; בביטול מתן עדיפות לבעי אינטרסים; בקיצוץ המסים על מנת לייצר משרות חדשות; קידוחי נפט מחוץ לחופי ארה"ב במטרה להוזיל את מחירי הדלק".

הסנאטור ברק אובמה, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, התייחס אף הוא לפשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. לדבריו, "מצב הבנק ומוסדות פיננסיים אחרים הוא חלק מגל משברים שמעורר אי ודאות לגבי עתיד השווקים שלנו. הסערה הזו היא איום משמעותי על הכלכלה שלנו ועל היכולת ליצור מקומות עבודה ולסייע לאמריקאים לשלם את החשבונות שלהם". אובמה כינה את קריסת ליהמן ברדרס ומכירת בנק ההשקעות מריל לינץ', "המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול" בשנות ה-30.

בהצהרה שפרסם הבוקר, אמר אובמה כי אינו מאשים את מקיין במצב, אך כן מאשים "את הפילוסופיה הכלכלית שהוא דוגל בה. זוהי פילוסופיה שלה היינו עדים במשך שמונה השנים האחרונות – פילוסופיה הנוקטת בדעה שעלינו לתת יותר ויותר לעשירים ולקוות שהשגשוג יתפשט משם לכל מקום; פילוסופיה הטוענת כי אין צורך אפילו ברגולציות ההגיוניות ביותר וכי עלינו לטמון ראשינו בחול ולהתעלם מהבעיות הכלכליות עד שאלו הופכות למשבר".

במהלך סוף השבוע, יועצי מקיין ואובמה גם יחד אמרו כי אינם תומכים בחילוץ ממשלתי של ליהמן, בדומה לחילוץ שהעניקו באחרונה לבנקי המשכנתאות פרדי מאק ופאני מיי ולבנק ההשקעות בר סטרנס מוקדם יותר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully