וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "ההפגזה בבית חנון - פשע מלחמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.9.2008 / 18:16

הארכיבישוף דזמונד טוטו, העומד בראש ועדת האו”ם לחקר הארוע מ-2006, קבע בדו"ח שהגיש היום כי "ייתכן שההפגזה היא פשע מלחמה". טוטו ביקר גם את ירי הקסאם לנגב

"ייתכן שההפגזה הישראלית על בית חנון שגרמה להריגתם של 19 פלסטינים מהווה פשע מלחמה" – כך מסר הארכיבישוף הדרום אפריקאי דזמונד טוטו, העומד בראש ועדה מטעם האו"ם שמונתה לחקור את מותם של הפלסטינים בירי הארטילרי הישראלי. היום הגישה הוועדה את הדו"ח בנושא וקבעה כי ישראל צריכה לפצות את משפחות 19 הקורבנות.

"בהיעדר הסבר מבוסס מצד צה"ל, המסקנה היא שקיימת אפשרות שישראל ביצעה פשע מלחמה כשהפגיזה בבית חנון", נכתב בדו"ח. כמו כן, במסמך נמתחת ביקורת קשה על ירי רקטות הקסאם מצד הפלסטינים. הדו"ח קובע כי על שני הצדדים לפעול נגד כל מי שאחראי על פגיעה באזרחים.

בנובמבר 2006 תקף צה"ל בעיירה בית חנון שבצפון רצועת עזה. מטרת הירי הייתה לפגוע במשגרי רקטות, אולם מספר פגזים פגעו בשכונת מגורים וכתוצאה מכך נהרגו 19 אזרחים פלסטינים חפים מפשע, מתוכם כמה ילדים בני משפחה אחת. ישראל התנצלה על האירוע וטענה כי מדובר בתקלה טכנית, אולם הפלסטינים התייחסו אליו כאל טבח מכוון.

טוטו, חתן פרס נובל לשלום ופעיל זכויות אדם שהיה ממנהיגי מאבק השחורים באפרטהייד, יגיש את הדו"ח למועצת זכויות האדם של האו"ם ביום חמישי. לצורך חקירתו ביקר טוטו ברצועת עזה, אליה הגיע דרך שטחה של מצרים לאחר שישראל סרבה לאפשר לו לעבור דרך שטחה. עצרת האו"ם הורתה להקים ועדת החקירה בנושא ברוב של 156 מדינות מול שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully