וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חקירת הגרעין האירני הגיעה למבוי סתום"

15.9.2008 / 14:41

בדו"ח שפרסמה הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית נקבע כי אירן לא משתפת פעולה עם חקירת האו"ם. אירן: "על הסוכנות לשנות את גישתה"

חקירת האו"ם בנוגע לתוכנית הגרעין האירנית נקלעה למבוי סתום בשל חוסר שיתוף פעולה מצד טהרן. כך עולה מדו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). לפי הדו"ח, שהועבר למועצת הביטחון של האו"ם, אירן מפעילה כיום כ-3,820 צנטריפוגות להעשרת אורניום ופועלת להתקנתן של כ-2,000 נוספות.

גורם בכיר בממשל האירני אמר בתגובה לדו"ח כי לא חלה התקדמות בבדיקת סבא"א, משום ש"היא לא בחרה בגישה הנכונה" כדי ליישב את המחלוקת. עם זאת, לדבריו, אירן תמשיך "בשיחות בונות" ובשיתוף פעולה עם הסוכנות במטרה להפיג את החששות בנוגע לתוכניתה הגרעינית.

בתוך כך, שר החוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר צפוי להיפגש היום עם עמיתו האירני מנושהר מותקי ולבקש ממנו תשובה להצעת המערב בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו. "ההצעה שלנו על השולחן, ואנו מקווים שאירן תיתן תשובה חיובית", אמר דובר מטעמו של שטיינמאייר.

אתמול הבהיר מותקי, כי "שיתוף הפעולה שלנו עם סבא"א, במיוחד במהלך השנה שעברה, היה כן, רציני ובמסגרת תחום האחריות של הסוכנות". לדבריו, טהרן תמשיך בשיתוף הפעולה עם סבא"א, אך ציין כי הסוכנות נתונה תחת לחצים בחודשים האחרונים מצד "גורמים עוינים לאירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully