וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 ספינות נוספות ינסו לשבור את המצור על עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.9.2008 / 12:19

ספינה אירופאית צפויה להגיע לחופי הרצועה, כשעליה חברי פרלמנט, אמנים ורופאים. גם ספינה מתימן צפויה להגיע בקרוב

עוד כשבוע, ב-22 בספטמבר, צפויה להגיע לחופי עזה ספינה שתקרא לשבירת המצור הישראלי על הרצועה, ועליה שמונה חברי פרלמנט אירופאים, אמנים, רופאים ואנשי אקדמיה. כך הודיע חבר הפרלמנט ויושב ראש הוועדה העממית למאבק במצור, ג'מאל חודרי. לדבריו, הרופאים צפויים לבקר בבתי החולים ברצועת עזה ולטפל בעשרות חולים המתגוררים בה.

חודרי ציין עוד, כי בתקופה הקרובה צפויה להגיע גם ספינה ערבית לרצועת עזה בקריאה לשבור את המצור על עזה. לדבריו, הספינה צפויה לצאת מתימן וזאת "לאחר ההצלחה שנרשמה בעקבות הגעת שתי הספינות האירופאיות לפני כשלושה שבועות". טרם נקבע מועד להגעת הספינה.

לפי הדיווח, אתמול שוחח חודרי עם מזכ"ל הוועדה לתמיכה בסוגיות האומה הערבית, סעיד אנעם, ושמע ממנו כי בכוונת ארגונו לשגר ספינה לשבירת המצור שתצא מאחד הנמלים בתימן לכיוון תימן. אנעם הבהיר כי ההנהגה הפוליטית בתימן נתנה את ברכתה לצעד זה.

בסוף חודש אוגוסט הגיעו שתי ספינות מחאה מקפריסין לרצועת עזה והתקבלו בתשואות. בספינות הפליגו 44 פעילי זכויות אדם שמחו על המצור שהטילה ישראל על רצועת עזה. בין הפעילים גיסתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, נזירה קתולית בת 81, ואף הישראלי פרופ' ג'ף הלפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully