וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הצבא ירה והסיג מסוקים אמריקאים

גיל קדרון

15.9.2008 / 12:09

כוחות פקיסטנים על גבול אפגניסטן גרמו למסוקים לשוב לבסיסם. בשבועות האחרונים נהרגו עשרות אזרחים פקיסטנים במתקפות אמריקאיות

כוחות פקיסטנים ירו על מסוקים אמריקאים והסיגו אותו מעבר לגבול אפגניסטן, כך מסרו הבוקר (שני) כוחות הביטחון בגבול. המסוקים חצה את הגבול לאזורים השבטיים בדרום וואזיריסטן, שם ביצע מוקדם יותר החודש פעולת קומנדו, במהלכה נהרגו 20 בני אדם, כולל נשים וילדים.

14 בני אדם נהרגו ביום שישי בתקיפה אווירית אמריקאית. ראש ממשלת פקיסטן יוסף ראזה גילאני גינה את התקיפה והבטיח כי יעלה את הנושא מול ארצות הברית בדרגים דיפלומטים.

כתוצאה מכך נוצר זעם גדול בקרב הציבור והמערכת הפוליטית במדינה. בשבוע שעבר אמר מפקד הצבא הגנרל אשפק קיאני כי הצבא ישתמש במלוא יכולותיו על מנת להגן על ריבונות פקיסטן, עליה יגן בכל מחיר. הפרלמנט הפקיסטני כינה את המתקפה "מבישה" ו"לא מוצדקת".

שתי המדינות הפכו מאז הפיגוע ב-11 בספטמבר 2001 לבעלות ברית קרובות במלחמה באפגניסטן. הנשיא דאז פרווז מושרף הפנה עורף למשטר הטליבן, בו תמך במשך שנים ארוכות והחל לשתף פעולה עם האמריקאים. אנשי ותומכי הטליבן מצאו מסתור בפקיסטן לאחר הפלישה האמריקאית ב-2001, ומנצלים את חסותם של בני השבטים הפשטונים המקומיים על מנת להסתנן דרך הגבול האפגני בדרכם למתקפות נגד כוחות ארה"ב ונאט"ו.

מלחמה בין בני ברית

ביום חמישי אמר מייק נולן, יו"ר המטות המשולבים, כי צבא ארה"ב ישנה את האסטרטגיה שלו במלחמה באפגניסטן ויתחיל לפעול גם נגד מעוזי טליבן ואל קאעדה במערב פקיסטן. "בראייתי, שתי האומות מחוברות זו לזו בהתקוממות בשני צידי הגבול", אמר נולן. "איננו מנצחים כרגע, ואני מאמין שאנו יכולים לנצח".

לפי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אישר כבר בחודש יולי פעולה חשאית בשטח פקיסטן, מבלי לקבל את אישור הממשלה הפקיסטנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully