וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום קונקרטי על חטיפת ישראלים בסיני"

יהושע בריינר ופנחס וולף

15.9.2008 / 12:11

לפי המטה ללוחמה בטרור, חיזבאללה מעורב בניסיון לחטוף תיירים ישראלים מחופי סיני ולהבריחם לעזה. "איומי הטרור הולכים ומחריפים"

המטה ללוחמה בטרור הוציא אזהרה חמורה למטיילים ישראלים בסיני. לפי לשון ההודעה, "איומי הטרור בסיני הולכים ומחריפים, ועתה נחשף איום קונקרטי מיידי וחמור של חטיפת ישראלים מחופי סיני בכוונה להבריחם לתוך עזה. מעורבות החיזבאללה בפעולת טרור זה מגדילה את חומרתה".

"הפעם כבר לא מדובר באיום של חמאס, ג'יהאד עולמי או אל קאעדה", אמר לוואלה! חדשות תא"ל במיל' ניצן נוריאל, ראש המטה ללוחמה בטרור. "יש לנו מידע קונרקטי ומדויק שהצטבר בתקופה האחרונה שמלמד שחיזבאללה מעורב באופן ממשי באיום לחטוף ישראלים מסיני ולהעבירם לרצועת עזה, מה שהופך את האיום למיידי". לדבריו, בסיני נמצאים כשלוש מאות ישראלים. במערכת הביטחון ישנה כוונה להוציא נציגים לסיני ולהזהיר באופן אישי ישראלים שעדיין שוהים במקום.

"המיקום שאנחנו מדברים עליו כמאויים הוא כל איזור החופים בסיני, והיכן שיש נוכחות של ישראלים, כולל המלונות בטאבה. מי שחושב שהילטון טאבה הוא מקום בטוח - ההיסטוריה מלמדת שלא כך הדבר".

נוריאל הוסיף כי "החטיפה של חיזבאללה לא תבוא רק על רקע נקמה על חיסולו של עימאד מורנייה, אלא גם מכיוון שהוא כבר המון זמן לא ביצע פיגוע, וארגון טרור צריך להראות שהוא עדיין קיים. אינני רוצה להיכנס לשאלה עד כמה חיזבאללה מעורב, אבל זה יכול להיות במתן הנחייה לאנשיו לחטוף ישראלים, זה יכול להתבטא במתן כסף, בנוכחות פיזית של אנשי חיזבאללה או בתשלום לבדואי שיבצע את המלאכה עבורם. אם באירופה אנחנו אומרים לישראלים לנקוט באמצעי זהירות, הפעם אנחנו אומרים לכולם פשוט לצאת משם".

למרות הדברים, נוריאל קרא לישראלים להמשיך ולטייל בשאר העולם ולנצל את שער הדולר הנמוך בחגים, אבל לדעת היטב היכן הם מסתובבים. "כמו ששואלים את סוכן הנסיעות כמה כוכבים יש למלון, לשאול האם יש לידו גם מסגד", המליץ.

כזכור, ב-7 באוקטובר 2004 בוצעו פיגועים בסיני במלון הילטון בטאבה ובראס א-שיטאן ביום האחרון של חג סוכות, באמצעות שלוש מכוניות תופת. באירוע נהרגו 34 בני אדם ובהם 12 ישראלים. 23 ביולי 2005 בוצעו שלושה פיגועים של מכוניות תופת בשארם א-שייח'. בפיגוע נהרגו 88 בני אדם ויותר מ-200 נפצעו.

  • עוד באותו נושא:
  • אזהרת מסע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully