וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה באלימות נגד פלסטינים בגדה

פנחס וולף

15.9.2008 / 12:03

לפי נתונים שהציגה המשטרה בוועדת הפנים של הכנסת, מאז תחילת השנה נפתחו 400 תיקים נגד פעילי ימין. וילנאי: "דרושה היערכות חירום"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עלייה במספר הפרות הסדר בגדה המערבית: לפי נתונים שהציגה היום (שני) המשטרה בפני ועדת הפנים של הכנסת, מאז תחילת 2008 נפתחו כ-400 תיקים בגין הפרות סדר מצד פעילי ימין ושמאל - עלייה של 11% לעומת 2007, אז נפתחו 336 תיקים.

עם זאת, ניצב משנה איציק רחמים, קצין אגף חקירות ומודיעין ממחוז יהודה ושומרון, הדגיש בוועדה כי חל שיפור באכיפת החוק נגד מפרי הסדר. לדבריו, מאז תחילת השנה הוגשו 82 כתבי אישום, לעומת 47 בשנה שעברה. מספר הנאשמים במהלך 2008 עומד על 109, לעומת 61 בשנת 2007. רחמים הוסיף, כי המשטרה מצליחה לפענח כ-95% מהתיקים וכי בסך הכל הוגשו עד כה 3,300 כתבי אישום.

סגן שר הביטחון, ח"כ מתן וילנאי (עבודה), אמר בוועדה, שדנה בעימותים הקבועים בין אנשי ימין, מפגיני שמאל וכוחות ביטחון בחברון וכן באכיפת החוק לנוכח הפגוע ביצהר וההתפרעויות אחריו, כי "אין ספק שיש עלייה דרמטית באירועי הפרות סדר נגד פלסטינים וכוחות הביטחון". לדבריו, "מתחילה פה תופעה מדאיגה. אנחנו יודעים על מנהיגי מתנחלים שלא יודעים לעמוד מול האלימות... אם לא ניערך היערכות חירום לטפל בדבר הזה, בעוד שנה לא נדע איפה לקבור את עצמנו". הוא הוסיף, כי "לוחם נבוך להתעמת עם יהודים, ולכן יש הוראות ברורות שנצטרך לעגן בחקיקה, לפיהן חיילים ייאלצו לעצור מתפרעים יהודים".

"קבוצה קיצונית בצורה מטורפת"

חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) הגיב בזעם על דברי וילנאי. "כמה מתנחלים יש ביהודה ושומרון?", שאל רותם. "250 אלף. כמה מעורבים בהפרות סדר? בודדים. לפי ההכללה שאתם עושים על תושבי יהודה ושומרון, תושבי נתניה הם פושעים והח"כים של קדימה הם נוכלים". לדבריו, "גם ביהודה ושומרון יש פורעי חוק, אבל צריך לשים דברים בפרופורציות. מתחת לידיים יש בריונים ובניעלין ובבילעין שמכים חיילים וזורקים אבנים כל יום שישי, אבל עליהום יש רק נגד הימין".

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) אמר בדיון, כי "בגדה יש קבוצה קיצונית בצורה מטורפת שלא מוכנה לשמוע גם למועצת יש"ע ואף אחד לא יודע מה אפשר לעשות. הבעיה היא שמחוז ש"י חלש מדי. יש קבוצה הזויה של אנשים בחברון, שכולם פוחדים מהם, ויש קבוצה של 'שוברים שתיקה' שהתחילה סיורים המראים מה חלק מהמתנחלים עושים כשהם רוצים לעשות את המוות לפלסטינים. אבל אז המשטרה אומרת שזה טח צבאי סגור".

יו"ר ועדת הפנים אופיר פינס (עבודה) גינה בתחילת הדיון את דירת הילד ביצהר בשבת האחרונה וכן את האלימות של חלק מהמתנחלים נגד שוטרים, חיילים ופלסטינים חפים מפשע. "אנו קוראים למשטרה לתפוס את מי שעשה מעשה ולנקוט נגדו את כל האמצעים העומדים לרשות החוק. העובדה שלא נשמע גינוי חד משמעי מפרנסי היישובים זה דבר חמור בעיניי שמעיד על רפיון כלפי אלה שלוקחים את החוק את הידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully