וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם בעלילות פיילין: שערוריית הבעל

גיל קדרון

15.9.2008 / 18:37

בעלה של המועמדת הרפובליקנית לסגנות הנשיא יתבקש לענות על הטענות בדבר פעילותו בממשלת אלסקה והשפעתו על אשתו

התקשורת ממשיכה לחשוף פרטים אודות עברה המקצועי של מושלת אלסקה שרה פיילין, המועמדת הרפובליקנית לסגנית נשיא ארה"ב, שמאז נאומה בוועידה הרפובליקנית לפני כשבועיים זכתה לפופולריות בלתי רגילה בציבור האמריקאי.

ממשלת אלסקה זימנה את בעלה של פיילין, טוד, להעיד בשבועה, לאחר שהתברר כי מילא תפקיד פעיל בניהול לשכת אשתו המושלת. כך מדווח הבוקר (שני) ה"ניו יורק טיימס". טוד פיילין לא מונה לשום תפקיד רשמי, אולם מואשם כי הפעיל על וולטר מונגן, אחראי הבטיחות במדינה, מכבש לחצים שמטרתו לפטר את בעלה לשעבר של אחותה של פיילין, שעבד כקצין ביטחון של אחד ממחוזות אלסקה. הזוג עבר באותם ימים גירושים מורכבים ומאבק על חזקת הילדים, ומספר עדויות קשרו את פיילין ובעלה לפיטורים ב-2006 של מונגן, שסירב לשתף פעולה עם המושלת.

"נדמה שיש לה קושי להפריד בין רגשות אישיים ופעולות ממשלתיות רשמיות", אמר מונגן, שעבד 33 שנים במשטרת אלסקה, ל"סן פרנסיסקו כרוניקל". "טוד פיילין התעקש שאפטר את בעלה של אחותה, מייק ווטן, ויומיים אחר כך קיבלתי שיחה מהמושלת. היא חזרה על רצונה לפטר ווטן, ודיברה באותו להט שדיבר בעלה".

הנהלת הקמפיין של ג'ון מקיין הכחישה את הטענות. "אנשים מתקשים להתמודד עם פיילין, משום רצונה לבצע שינויים ורפורמות", לשון ההודעה הרשמית. "היא לא תזכה בתחרות נחמדות".

נבחר משפחתי, נבחרת כיתה

טוד פיילין יתבקש להעיד על הטענות כי השתתף בישיבות ממשלתיות רשמיות, כי קיבל תכתובת אימייל רשמית, והתערב בנושאי כוח אדם וכלכלה. למרות שהטענות סותרות את הדימוי של טוד פיילין בוועידה הרפובליקנית כ"איש משפחה בעל צווארון כחול וספורטאי", נכתב בכתבה ב"ניו יורק טיימס", הן בהחלט מתאימות לתחושה הכללית בקרב המחוקקים, העובדים והלוביסטים באלסקה, שמר פיילין היה מעורב בצורה פעילה ביותר בעשייה הממשלתית.

"עמיתיי אמרו לי שהוא ניסה לשנות את עמדת המושלת בנוגע למיסוי נפט", אמר ל"ניו יורק טיימס" ג'יי רמראס, נציג רפובליקני של אלסקה. "אני חושב שכאשר בן או בת זוג של נבחר ציבור פועל בנושאים בוערים ומפלגתיים, מדובר בחדשות רעות לרשויות המחוקקת והמבצעת".

בכתבה אחרת של ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי פיילין העסיקה חמישה חברים לכיתה לשעבר לתפקידים רשמיים בכירים, לעיתים במשכורות גבוהות יותר מאלו שהרוויחו במגזר הציבורי. דוגמה בולטת הינה פרנסי הייבמייסטר, סוכנת נדל"ן לשעבר שמונתה לעמוד בראש מחלקת החקלאות של אלסקה, במשכורת של 95 אלף דולר בשנה, לאחר שמנתה את אהבתה לפרות כאחת מהסיבות בגינן היא מתאימה לתפקיד.

בימים האחרונים התרבו הדיווחים אודות אי דיוקים של פיילין כשבאה לתאר את עצמה בנאומיה. פיילין סיפרה על התנגדותה לפרויקט הכושל "גשר לשום מקום", שעלתה מיליוני דולרים למשלמי המסים, אולם לא ציינה כי תמכה בו עד שהפך ללא פופולרי. כמו כן, התהדרה פיילין בהתנגדותה להקצבות פדרליות למדינות בארה"ב, ומקיין אף הוסיף כי כמושלת לא ביקשה כאלה, אולם הרישומים מוכיחים כי ביקשה גם ביקשה - לא פחות מ-198 מיליון דולר בשנת 2008, ועשרות מיליונים נוספים כשהיתה ראש עירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully