וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לחתוך

15.9.2008 / 12:00

מבצע העיקור והסירוס של משרד החקלאות יוצא לדרך. זאת ההזדמנות שלכם להפסיק את ההמתות ולקחת אחריות על החברים הכי טובים שלכם

מדי שנה ננטשים עשרות אלפי כלבים. חלקם הגדול יגיע לכלביות השונות ושם סביר להניח שיומתו – כי אין מקום וכח אדם לטפל בכולם, וכל הזמן מגיעים עוד כלבים. כך קורה גם עם חתולים, שקצב הריבוי שלהם יצא מכל שליטה. כדי למנוע את התהליך הנורא הזה של חיי סבל ומוות ידוע מראש, וכדי לטפל בבעיה מהשורש, יזמו משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה מבצע עיקור וסירוס כלבים וחתולים. במבצע, שעלותו שני מיליון ש' ויתקיים ב-200 מרפאות וטרינריות יתבצעו ניתוחי עיקור וסירוס ובמחיר זול מהרגיל (בהבדלים של עד 100- 350 ש' מהעלות הרגילה, תלוי בסוג הניתוח).

תהיה בן אדם

אנשים רבים חוששים מההשלכות המוסריות של סירוס ועיקור. במסגרת מסע ההסברה מפקידים להדגיש שאין לכך בסיס, וכי הדחף המיני של כלבים הוא הורמונלי בלבד וכך גם אינסטינקט האמהות. כשמונעים את יצירת ההורמונים המכתיבים את ההתנהגות המינית, הכלבים אינם חשים בחסר כלשהו. כאשר מונעים את ההתעברות וההיריון הכלבה אינה יודעת שהיא מפסידה משהו. במסיבת עיתונאים שנערכה היום בצער בעלי חיים בתל אביב אמרו השר שלום שמחון וגדעון עזרא: "העיקור והסירוס הם הדרך הנכונה וההומאנית להפסקת מעגל הקסמים הנמשך שנים של מאות אלפי המלטות- ומאות אלפי המתות".

לא לקנות גזעיים עם תעודות

בימים בהם הממשלה מחליטה על קיצוץ בסבסוד העיקורים והסירוסים, המלטות והמתות של כלבים וחתולים ימשכו כל עוד לא תהיה מודעות בקרב הציבור לכמה דברים שביכולתם לעשות: לא לקנות כלבים גזעיים אלא לאמץ, לא לזווג כלבים גזעיים שימכרו בהרבה כסף וימליטו גורים שלבסוף סביר להניח שיגיעו גם הם לכלביות, וכמובן – לסרס ולעקר כל כלב/ה או חתול/ה שברשותם. זאת הדרך שלנו להציל אותם ולהקטין משמעותית את מצוקת הכלביות.

פרטי המבצע ורשימת הווטרינרים המשתתפים באתרי האינטרנט של משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully