וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה: 30 הרוגים בעימותים עם הצבא

15.9.2008 / 2:47

לאחר עימותים קשים בין תומכי האופוזיציה לצבא, החליטה הממשלה לנסות ולהביא לסיום המשבר. מנהיג האופוזיציה: "להפסיק הטבח בתושבים"

ממשלת בוליביה והאופוזיציה פועלים כדי לפתור את המשבר הפוליטי, לאחר שבהפגנות בצפון המדינה נהרגו כ-30 בני אדם בעימותים עם הצבא. מריו קוסיו, מושל הפרובינציה פאנדו, בה התרחשו המהומות, אמר כי יגיע לבירה לה פז לסבב שיחות עם הממשלה במטרה להרגיע את הרוחות. קוסיו קרא לנשיא בוליביה אוו מוראלס לקחת חלק בשיחות, אולם עדיין לא ברור אם ישתתף בהן.

המהומות פרצו בשבוע שעבר על ידי תומכי האופוזיציה המתנגדים למדיניותו של הנשיא ולרפורמות הסוציאליסטיות שביצע. לדברי מנהיג האופוזיציה ברנקו מרינקוביק, "כדי שלא ישפך עוד דם בבוליביה, אנו דורשים מהממשלה להסיר מיידית את המחסומים בצפון המדינה ולהפסיק את הטבח בתושבים".

המחאות בבוליביה התעוררו לאחר מאבקים בין מוראלס לבין מושלי חמישה מבין תשעת מחוזות המדינה שדורשים אוטונומיה רחבה יותר.

בשבוע שעבר ביקש נשיא בוליביה משגריר ארצות הברית לעזוב את המדינה לאחר שלדבריו עודד את האופוזיציה. "שגריר ארצות הברית מנסה לפגוע בדמוקרטיה בבוליביה", אמר מוראלס. בארצות הברית מסרו כי האשמותיו של מוראלס חסרות בסיס. דובר משרד החוץ, גורדון דוגויד מסר כי השגרירות בלה פז לא קיבלה בקשה מהממשל בבוליבה שבו נדרש גולדברג לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully