וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "השלום הוא הביטחון האולטימטיבי"

יהושע בריינר

14.9.2008 / 21:26

רה"מ נשא דברים בפתיחת תערוכת התעשיות הביטחוניות ואמר: "הן מתגברות על קשת האיומים". פרס: "נציג חלופה לנפט ונוריד את מחירו"

"אני מאמין בכל ליבי כי השלום הוא הביטחון האולטימטיבי". אמר הערב (ראשון) ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס פתיחת תערוכת התעשיות הביטחוניות בראשון לציון, במסגרת חגיגות ה-60. לדברי אולמרט, "התעשיות הביטחוניות מצליחות להתגבר על קשת האיומים, מאירן עד חיזבאללה וחמאס". עם זאת, הדגיש ראש הממשלה כי על המדינה להמשיך ולקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל לסוריה.

"אני סבור שעצם קיומו של תהליך אמין ותכליתי מתוך עוצמה, יחזק את הכוחות המתונים באזורנו ויבסס את מעמדה הבינלאומי של ישראל ואת כלכלתה". ראש הממשלה קרא לאזרחים לבקר בתערוכה והוסיף: "אל תניחו לכותרות להגדיר יום אחר יום, ללא שום פרופורציות, את אורותיה והצלחותיה של ישראל".

שר הביטחון אהוד ברק נשא אף הוא דברים בטקס: "תקוותנו איננה לשלוף את כלי המלחמה המתקדמים שברשותנו אך לא נירתע מלפעול בכל הכוח אם תיכפה עלינו מלחמה". ברק התייחס גם לאירועים אתמול בשומרון, במהלכם נפצעו שמונה פלסטינים לאחר שנדקר ילד בהתנחלות שלהבת יה. לדבריו, "האירועים אתמול בשומרון ובעסירה אל קביליה מוכיחים כי נדרשת נחישות בפעילות נגד טרור ובהגנה על אזרחי ישראל, ובה בעת יש לדאוג לאכיפת החוק ולפעול בתקיפות מול מי שייקח את החוק לידיו ויתקוף את כוחות הביטחון".

נשיא המדינה שמעון פרס נאם גם הוא בטקס והתייחס בעיקר לאיום האירני. "כוחה של אירן בנוי על מחירי הנפט. ישראל תהיה הראשונה להכניס אלטרנטיבה לנפט וכך נוכל להוריד את מחירו. נפט יקר לא רק מפרנס את הטרור אלא הוא הסכנה הביטחונית לעולם כולו. השמדת מתקנים היא לא הבעיה אלא מחירי הנפט. אם הוא יתקבל כערכו לא יהיה ניתן לבזבז אותו על טרור והזיות", טען פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully