וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טוביה נאבק במחבל ושבר לו את הסכין"

יהושע בריינר

14.9.2008 / 18:53

אביו של הילד שדקירתו הציתה את מהומות המתנחלים בהן נפצעו 8 פלסטינים, שחזר את התקרית: "בנס הילד הצליח להגיע הביתה"

הילד טוביה שטטמן, תושב המאחז שלהבת יה בן תשע, שנדקר אתמול על ידי פלסטיני תושב הכפר הסמוך עסירה אל-קביליה, עדיין מאושפז בבית החולים. מצבו קל. אביו, עדי שטטמן, שחזר היום (ראשון) את התקרית שהובילה להתפרעויות מתנחלים בשבת, במהלכן נפצעו שמונה פלסטינים. "אתמול בשעת בוקר מוקדמת הריחו הילדים ריח שרוף, וגילו שהבית של השכנים עולה באש", סיפר שטטמן לוואלה! חדשות. "ביקשתי מטוביה, הילד הגדול שלנו, ללכת ליידע את השכנים. בדלת הבית נתקל הבן במחבל שאחז סכין בידו. הוא דקר אותו שבע דקירות, ואז טוביה החל להיאבק בו ואף שבר לו את הסכין".

"בעקבות המאבק, המחבל הפסיק לדקור את טוביה, ופשוט זרק אותו מגובה של יותר מארבעה מטרים למטה לתהום", המשיך שטטמן, "לאחר מכן המחבל ברח בחזרה לכיוון הכפר, מתחת ליישוב. בנסים גלויים הילד הצליח להתרומם ולבוא אלינו הביתה. רק אז קלטנו שמדובר בפיגוע רציני. מיד פונה הילד לבית החולים וברוך השם הוא במצב קל".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה זעם על מערכת הביטחון בעקבות הדקירה. "במשך תקופה ארוכה מסרבת מערכת הביטחון לחבר את יצהר למערכת הגנה אלקטרונית", אמר. "זה זמן מה שאנו מתריעים שוב ושוב בפני הדרגים העליונים על הסכנה הברורה של חדירת מחבלים ליישוב כתוצאה מכך". לדבריו, "אנו דוחים בבוז את המקהלה הצבועה של השמאל הקיצוני שלא התעוררה בעקבות ניסיון רצח של יהודים ביצהר, אך נזעקת בכל כוחותיה בגלל כמה חלונות שבורים של ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully