וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעכב ענישת החייל שעיכב פלסטינית הרה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.9.2008 / 18:20

הפלסטיני שאשתו עוכבה במחסום דורש להשהות את ענישת החייל. "הטיפול החפוז מעלה חשד שמדובר בניסיון לסיכול ההליך הפלילי"

מואיד אבו ריידה, הפלסטיני שאשתו ההרה עוכבה במחסום חווארה וילדה תינוק מת, פנה היום (ראשון) אל הפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לעכב את ביצוע העונש המשמעתי שהוטל על אחד מחיילי המחסום – 14 ימי מחבוש – עד לקבלת החלטה במשטרה הצבאית בדבר פתיחה בחקירה פלילית, וזאת כדי למנוע מצב של סיכול ההליך הפלילי.

במכתב בשם אבו ריידה וארגון "יש דין", כתב עו"ד מיכאל ספרד כי קיים חשד לעבירות פליליות מצד החייל והקצין שעיכבו את הפלסטינית שכרעה ללדת. "להבנתנו, חומרת האירוע מחייבת חקירה פלילית שהרי קיים חשד ממשי כי החייל והקצין שעיכבו את הרכב עברו עבירות פליליות וצבאיות כאחד", כתב. "הטיפול המשמעתי החפוז שנעשה מיד לאחר הגשת התלונה במצ"ח מעלה חשד כי מדובר בצעד שנועד לסכל את ההליך הפלילי. מעבר לכך, המסר המסוכן המועבר מטיפול משמעתי באירוע כה חמור הוא שמדובר בעניין פעוט. מסר כזה אינו מוסרי וטומן בחובו את נוקשות הלב וגסות הרוח הבאה", נכתב.

בעקבות חשיפת התקרית על ידי וואלה! חדשות, החליט מפקד חטיבת שומרון להדיח את מפקד מחסום חווארה. מלבד ההדחה, נשפט מפקד הכיתה לעונש מאסר של 14 ימי מחבוש והודח מפיקוד. בעקבות המקרה, החליטו בפיקוד מרכז לתחקר אותו בצורה מקיפה ויסודית, ולהפיץ את התחקיר בכלל מחסומי צה"ל על מנת למנוע אירועים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully