וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "אנצח בפריימריז בסיבוב הראשון"

14.9.2008 / 17:06

שר התחבורה הצהיר במסיבת עיתונאים כי יזכה ב-43.7% מהקולות. לדבריו, הוא כבר החל בדיונים להקמת קואליציה עתידית

"ביום רביעי הקרוב אנצח בסיבוב ראשון, עם 43.7 אחוזים מהקולות", כך הצהיר שר התחבורה שאול מופז, המועמד לראשות מפלגת קדימה. במסיבת עיתונאים שכינס אחר הצהרים (ראשון) דיבר השר על הממשלה שיקים אם יבחר, והודיע כי יש בכוונתו "להקים קואליציה רחבה בלוח זמנים מוקדם ביותר על בסיס הקואליציה הקיימת".

מופז סיפר כי קיים שיחות עם ראשי סיעות הן מהקואליציה והן מחוצה לה. לדבריו, "יש יכולת, רצון והתחלה של הבנות ואמשיך לנהל את המגעים להקים קואליציה על בסיס ממשלת חירום לאומית. מדינת ישראל לא זקוקה לבחירות, אלא זקוקה ליציבות שלטונית". הוא המשיך לדבוק באמירה כי הבחירות הכלליות יערכו בנובמבר 2010, והוסיף כי "קווי היסוד של הממשלה יהיו על בסיס ירושלים מאוחדת וישראל בטוחה וחזקה". בנוגע לקצבאות הילדים ואיומי ש"ס לפרוש מהממשלה, אמר מופז כי הוא "שמח על ההבנות עם ש"ס ויש נוסחאות שמקובלות על סיעות הקואליציה וגם על ש"ס".

בעקבות דברי השר מופז, מש"ס נמסר כי, "מתקיימות שיחות בין ש"ס לשאול מופז על אופיה של הקואליציה הבאה על בסיס קווי היסוד של הממשלה הקיימת. מופז טוען שניתן לגשר על הפערים והעמדות".

נושא נוסף שעלה במסיבת העיתונאים היה ה"שד העדתי" שפרץ, לכאורה, בסוף השבוע בסכסוך בין מטות ציפי לבני ומופז. על פי כמה גורמים, בכיר במטה לבני אמר כי "כל הצ'חצ'חים הלכו עם מופז". מופז מיהר לתקוף את האמירה לכאורה, ואמר "אם פעיליי צ'חצ'חים גם אני צ'חצ'ח". לבני מיהרה מצדה להתנער מהאמירה וגינתה כל אמירה על רקע עדתי.

לטענת השר, "מעולם בחיי לא חשתי ולא עסקתי בנושא העדתי, אבל בסוף השבוע שמעתי לראשונה דברים מאוד מפורשים". לדבריו, "קמפיין שלילי הוא לגיטימי, אך האמירות שיצאו ממטה לבני מחזירות את ישראל לימים אפלים ביותר. ציפיתי שהיא תקבל החלטה לברר מי אחראי לאמירות האלה".

במטה לבני הגיבו לטענות. משה קונפורטי, ראש מטה ההסברה של השרה, אמר לוואלה! חדשות כי לא ידוע לו מי אמר את הדברים. "אנו מוקיעים אמירות כאלה אם הן נאמרו בכלל. אם מישהו אמר את דבר האיוולת הזה הוא לא ראוי להיות איתנו. אנחנו לא משמיצים את הצד השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully