וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומי, תרמת כבר?

ליבי גלבר

14.9.2008 / 15:48

אחרי שהכלבה שלו מתה, החליט הווטרינר ד"ר איל נחמיאס שהוא יקים בנק דם לבעלי חיים. בזכותו ניצלות אין ספור חיות, וכמובן שמחכים לתרומות

את בנק הדם הקים ד"ר איל נחמיאס בשנת 1999 לאחר מקרה טראגי של הכלבה שלו שנפגעה ממכת חום לאחר צעידה פשוטה בערב. הכלבה, יצאה לטיול ערב קטן ופיתחה את הבעיה. ד"ר נחמיאס הבין כבר באותו יום שהיא תזדקק למנות פלסמה ולכן החיש אותה לבית החולים הווטרינרי בבית דגן. שם התברר לו כי אין מנות דם – וכך נאלץ לצאת ולחפש תורמי דם בעצמו במשך שעות ארוכות. הוא פנה לאנשים שונים וזכה לעזרה עם כמה כלבים שבעליהם הסכימו להשאיל לו לצורך ההתרמה.

לאחר גיוס של כשבע מנות דם התברר לו לתדהמתו שאין מי שיפריד את המנות לפלסמה (החומר הנדרש לתרומה) וכך הכלבה קיבלה למעשה דם מלא במקום פלסמה. הדבר לא עזר ובסופו של דבר היא מתה. אחרי האירוע והתאוששות לא קצרה החליט הווטרינר שזה הסימן שניתן לו להקמת בנק דם. הוא לא הצליח להפוך את העניין לחלק מעמותת הווטרינרים ולמקם את הבנק בבית דגן, ופנה להקים את בנק הדם לכלבים, הראשון מסוגו בארץ, באופן פרטי.

מונית עם מנת דם קטנה

ההתחלה היתה עם ציוד משומש מאד שקופת חולים פלטה משורותיה ולאחר תקופה של שנה בה למדו המעורבים הבעניין את הנושא הבינו שאין ברירה אלא להשקיע. באמצעות הלוואות שונות רכשו ציוד מתאים והתחילו לעבוד באופן שוטף. עד מהירה בית דגן גילו את השירות והחלו להזמין דרכנו מנות דם במשך כל היום והלילה. נהגי מוניות רבים בנתניה זוכרים את התקופה היפה בה נסעו לבית דגן בלי נוסעים ורק עם חבילה קטנה של דם לחתול.

כעבור תקופה של כשנתיים הוקם גם לבית דגן בנק דם עצמאי משלו וכיום מספק בנק הדם הפרטי מנות לשאר הרופאים הווטרינרים בארץ, דרך חמישה סניפים הממוקמים באזורים שונים בישראל. תרומות הדם של כלבים וחתולים מתבצעות בדרך כלל במרפאות של וטרינרים שמשקיעים בנושא ואוספים לקוחות ותורמי דם לימי התרמה מיוחדים. כך הם מצליחים לתת שירות איכותי ומציל חיים.

תורמי הדם זוכים לשק פרו פלאן בחסות פורינה, ביטוח דם לשנה וכמובן בדיקה מקיפה ובדיקת דם מלאה. בעקבות בדיקות אלה, לא אחת מגלים גם כלבים או חתולים שנפסלים מתרומות, אבל כך יודעים שמשהו לא בסדר אצלם.

זהירות מקרציות

בשנת 2006, עבר בנק הדם סוג של "פיגוע המוני" בתקופה של הרעלת המזון - הכלבים שאכלו את המזון המקולקל נזקקו לחמש-שש מנות פלסמה ליום על מנת לשקם את הכבד הפגוע. למבצע גיוס מנות הדם ההמוני נחלצה עמותת "אהבה" והגיעו עשרות רכבים עם כלבים לתרום דם, והברה ניצלו בזכותן.

בבנק הדם מטפלים גם במקרים קשים הזקוקים ל"חליפה תפורה" של מוצרי דם ולמקרים מסובכים אחרים בהם רופאים מעדיפים להפנות אלינו. אנו זוכים להצלחות רבות ויפות גם במקרים מאד קשים כשנראה כי המקרה אבוד לגמרי. בישראל נפוצה מאד הנגיעות בטפילי דם המועברים על ידי קרציות ובמיוחד ארליכיה קאניס (קדחת קרצית) . גם הכלבים הטובים והמטופחים ביותר עלולים להידבק בטיול תמים או בריצה קצרה לתוך סבך שיחים, כך שתרומה יכולה להציל חיים של הרבה כלבים וחתולים, ומאוד חשוב לתרום כדי שיהיו מספיק מנות.

ימי ההתרמה הבאים:

18.9.08 – במרפאה של ד"ר אבי פצו, רח' דב פרידמן 10 ר"ג. בין השעות 15:00 – 19:00. פרטים בטלפון: 03-6123263

23.9.08 – במרפאה של ד"ר קובי שחר, רח' הבנים 12 הוד השרון. בין השעות 16:00-19:00. פרטים בטלפון: 09-7460192

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully