וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: "קו הגבול יעבור בתוואי גדר ההפרדה"

פנחס וולף

14.9.2008 / 16:03

המשנה לראש הממשלה טען כי מו"מ מפורט עם הפלסטינים הוא טעות. "הגבול הוא גדר ההפרדה בערך. יש להגיד זאת לציבור"

"אני לא אופטימי שהסכם עם הפלסטינים ייחתם, גם לא עד סוף השנה הבאה" - כך אמר היום (ראשון) המשנה לראש הממשלה חיים רמון לאחר ישיבת הממשלה שדנה בתוכנית "פינוי-פיצוי". רמון טען כי היה סבור שמשא ומתן מפורט הוא טעות: "לא האמנתי בכך. חשבתי שניתן להגיע להסכם הבנות שיכלול את כל הנושאים. זה כנראה לא יסתייע בעתיד הקרוב". רמון התייחס גם לתוכנית "פינוי-פיצוי" שיזם, ואמר כי אם היתה עולה לפני ארבעה חודשים, "היא היתה יעילה יותר". רמון הוסיף כי "אם התוכנית היתה מתלווה למשא ומתן, היא היתה מאותתת שאנחנו רציניים".

"יש חברים בממשלה שמבקשים להתנהל לפי מעשי הפלסטינים, אבל אנחנו צריכים לומר מה אנחנו רוצים", אמר רמון. "כל מי שמנהל משא ומתן יודע שמדברים על קו גבול שהוא פחות או יותר גדר ההפרדה. מפברואר 2005 קבענו את הגבול דה פקטו בגדר ההפרדה. אני חושב שמן הראוי שיגידו זאת לציבור בדיוק, גם בזמן של הפריימריז. רוב אנשי קדימה תומכים ברעיון. אני מתכוון להכין זאת להצעת חוק תוך מספר שבועות ולהביא לאישור הממשלה, בראשותו של מי שייבחר מקדימה".

בנוגע לדברי השר לביטחון הפנים אבי דיכטר שהמשטרה תתקשה לאכוף את החוק על הפולשים לבתי מפונים במסגרת "פינוי-פיצוי", אמר רמון: "אני לא רוצה לומר כלום על השר לביטחון הפנים, אבל כנראה שזה עוד דבר שהוא לא יודע לאכוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully