וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "שיתוף הפעולה עם האו"ם כן ורציני"

14.9.2008 / 17:52

יממה לפני פרסום דו"ח מעודכן ל הסוכנות לאנרגיה אטומית, אמר שר החוץ האירני מונשהר מותקי כי אירן אינה מסתירה דבר מפני העולם

"שיתוף הפעולה של אירן עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הוא כן ורציני", כך אמר היום (ראשון) שר החוץ האירני מנושהר מותקי. את הדברים אמר מותקי יממה לפני פרסום דו"ח הסוכנות בנושא תוכנית הגרעין האירנית.

בשבוע שעבר אמרו דיפלומטים כי ממצאי חקירת הסוכנות בשאלה האם אירן הסתירה תחקיר על ייצור פצצת אטום יכללו בדו"ח מחר. מותקי אמר כי אינו יודע מהם הפרטים שיכללו בדו"ח, אך הוסיף, כי "שיתוף הפעולה שלנו עם הסוכנות, במיוחד במהלך השנה שעברה, היה כן, רציני ובמסגרת תחום האחריות של הסוכנות".

מותקי אמר כי אירן תמשיך בשיתוף הפעולה עם סבא"א, אך ציין כי הסוכנות נתונה תחת לחצים בחודשים האחרונים מצד "גורמים עוינים לאירן". לטענת הממשל בטהרן, תוכנית הגרעין שלו היא ניסיון לייצר חשמל למטרות אזרחיות. הממשל האמריקאי טוען כי הוא מעוניין בפתרון דיפלומטי למשבר עם אירן, אך הוא אינו פוסל פעולה צבאית במידה והמסלול הדיפלומטי ייכשל.

במאי האחרון אמרה סבא"א כי אירן מסתירה מידע הנדרש על מנת להסביר את הטענות המודיעיניות כי היא מפתחת תוכניות להעשרת אורניום, לבדיקת חומרי נפץ ולשדרג משגרי טילים כך שיוכלו לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

ראש הסוכנות מוחמד אל ברדעי קרא לאירן לחשוף את כל המידע שבידיה. לטענת דיפלומטים, דו"ח הסוכנות יראה כי אירן הרחיבה בהדרגה את יכולת העשרת האורנים שלה, יכולת שעשויה לעזור בייצור חשמל ומנגד לייצור פצצות אטום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully