וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל מתחמק מהתמודדות עם הטרור היהודי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.9.2008 / 15:20

על אף השקט שנשמר היום בכפרים הסמוכים ליצהר, חוששים התושבים מהישנות המהומות. יש דין: "צה"ל עמד מנגד לנוכח הפוגרום"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

הרוחות נרגעו הבוקר (ראשון) בכפרים הפלסטינים עסירה אל-קביליה ומאדמא הסמוכים להתנחלות יצהר, לאחר שאתמול פשטו עליהם עשרות מתנחלים, התפרעו ופצעו שמונה פלסטינים בתגובה לפציעתו של ילד בן 9 מהמאחז שלהבת ים הסמוך ליצהר על ידי פלסטיני. תושבים פלסטינים המתגוררים בכפרים באזור טוענים כי זו אינה הפעם הראשונה שבה מגיעים המתנחלים ליישוביהם, מתפרעים ופוגעים ברכושם.

"המתנחלים נוהגים להגיע כל שבוע או שבועיים, לזרוק אבנים על הבתים, לשבור חלונות, לפגוע ברכוש, לגנוב כבשים ואף להרוג אותן", מסרו לוואלה! חדשות תושבי הכפרים. "אתמול חששנו מאוד משום שהשוטרים והחיילים עמדו אמנם בלב העימותים, אך הם החלו לפעול רק לאחר כשעתיים-שלוש. כמובן שהם לא עצרו ולו מתנחל אחד שהתפרע וירה", העידו תושבים.

בארגון זכויות האדם "יש דין" מתריעים כי אם צה"ל ימשיך לעצום עיניים, ההתפרעויות רק יילכו ויחריפו. "אנו מתריעים כבר חודשים שחיילי צה"ל ומפקדיו מתחמקים מהתמודדות עם הטרור היהודי הגואה", נמסר לוואלה! חדשות. "לצערנו, אירועי שבת אשר בהם, לבושתנו הגדולה, חיילי צה"ל עמדו מנגד כאשר הפורעים היהודיים ביצעו במשך שעות פוגרום בתושבי הכפר, יחווירו אל מול הצפוי לנו אם צה"ל ימשיך במדיניותו הנוכחית. העובדה שאיש מהפורעים לא נעצר אינה הפתעה אלא תוצאה מתבקשת של עצימת העיניים וההשלמה ארוכת השנים של מפקדי צה"ל וראשי המדינה לדורותיהם עם עבריינות המתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully