וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרים על חבל לכיש

14.9.2008 / 15:08

גם 12 זוכי פרס מפעל חיים בתחום הגנה על הסביבה מצטרפים למאבק, וקוראים לשמירה על ערכי הטבע הייחודיים של האזור

ביום שלישי השבוע אמורה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להחליט באופן סופי האם לאשר או לדחות את הקמת היישוב מרשם בחבל לכיש, עבור 24 משפחות מפוני גוש קטיף. במהלך השנתיים האחרונות התגבשה התנגדות רחבה וקריאה הציבורית למניעת הקמת היישוב ולשימור האזור, מטעם החברה להגנת הטבע, אלפים מתושבי האזור, תיירנים, חובבי טבע, מדענים ואזרחים מכל רחבי הארץ וחברי הכנסת דב חנין ויוחנן פלסנר, בטענה כי היישוב עתיד לפגוע בשטחים פתוחים ובערכי טבע חשובים ונדירים וכי ישנן חלופות ראויות שיתנו מענה למתיישבים. בנוסף, למעלה מ – 12 אלף אזרחים חתמו על עצומה נגד הקמת היישוב.

לקראת ההכרעה, מפרסמים כל 12 הזוכים באות מפעל חיים בתחום הגנה על הסביבה, שיקבלו את הפרס באותו היום על ידי נשיא המדינה מר שמעון פרס, קריאה ציבורית לחברי המועצה הארצית בבקשה שלא לאשר את הקמת היישוב, לאור הפגיעה בערכי הטבע הייחודיים של חבל לכיש.

אחד האזורים הרגישים בישראל

במודעה נכתב בין היתר "חבל לכיש הוא אחד האזורים הטבעיים היפים והרגישים ביותר בישראל. הוא כולל בתוכו אוצרות טבע וסביבה ייחודיים, מרבדי פריחה מרהיבים, אתרים ארכיאולוגיים חשובים ובית גידול ייחודי, בעל חשיבות בין-לאומית לצמחים ובעלי חיים. לכן גם הוגדר האזור כמרחב ביוספרי... הקמת הישוב החדש תביא לדעת כל אנשי הסביבה להרס בית הגידול ולפגיעה בלתי הפיכה בשטח הפתוח... אנו תומכים בפתרון מהיר ואיכותי למפוני גוש קטיף במסגרת הישובים הקיימים ובמסגרת הישובים החדשים שכבר אושרו במזרח חבל לכיש". על החתום: עזריה אלון, אמוץ זהבי, יוסי לשם, יואב שגיא, אורי דביר, אורית רייך, אלון טל, בלהה גבעון, יוסף תמיר, אורי מרינוב, הלל שובל, עמנואל מזור. ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully