וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל הצורך באשרות כניסה לרוסיה

פנחס וולף

14.9.2008 / 14:50

שר הפנים שטרית הודיע כי החל מה-20 בספטמבר יבוטל הצורך בוויזה לרוסיה וממנה. היעד הבר לדבריו: ביטול הוויזה לארה"ב

ישראלים שיטוסו לרוסיה ותיירים רוסים שיבואו לישראל לא יצטרכו להוציא ויזה החל מה-20 בספטמבר. כך הודיע היום (ראשון) שר הפנים מאיר שטרית במסיבת עיתונאים שקיים בלשכתו. לדבריו, "כשעלתה הבקשה להוריד את הוויזות מרוסיה לישראל, דרשתי שהביטול יהיה הדדי. התנהל מו"מ בין משרד החוץ הישראלי לרוסיה, שהתבשל לכדי הסכם בין שתי המדינות, ולכן הודענו שהוויזות מבוטלות לשני הצדדים".

שטרית הוסיף כי הוא אני מקווה שהפעולה תגדיל את מספר התיירים מרוסיה לישראל, אך הדגיש, כי "אם יהיו אנשים שתהיה סיבה לסרב לכניסתם, הם יסורבו. אולם לרוב האזרחים הביטול יעזור".

"הוריתי גם לבדוק את ביטול הוויזות עם אוקראינה ומולדובה", אמר שטרית. "אני מקווה גם שנצליח להביא לסיום את נושא הוויזות לארה"ב. זה מיותר ולא נחוץ". לדבריו, "אין היגיון שארה"ב דורשת ויזה מאזרחים ישראלים, בעוד שרוב האירופאים לא זקוקים לכך".

בנושא חיוב הוויזות לארה"ב, אמר כי "עלתה טענה שבישראל יש ערבים, אבל באירופה יש 20 מיליון מוסלמים. טענה נוספת שעלתה היא שבמידה שהוויזה תבוטל, הישראלים ירצו לרדת לאמריקה, אבל חשוב לדעת שזה הפוך, כי מה שקורה היום הוא שישראלים נתקעים שנים ארוכות בארה"ב מפני שתוקף הוויזה פג והם חוששים לשוב ארצה". הוא הודיע כי יפגש עם השר לביטחון הפנים האמריקאי, מייקל צ'רטוף, במטרה לבטל את הוויזה, דבר שלדבריו "יחסוך המון זמן, כסף ועמידה בתורים מהאזרחים הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully