וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: בוטל מצב החירום, המשבר נמשך

טלי גולדשטין

14.9.2008 / 14:19

רה"מ ביטל את מצב החירום שהוכרז לפני שבועיים בעקבות המשבר הפוליטי במדינה, שהביא להתנגשויות בין המשטרה לבין האופוזיציה

מערכת וואלה!

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

סומצ'איי וונגסוואט, ראש הממשלה המכהן באופן זמני בתאילנד, הסיר היום (ראשון) את מצב החירום מהבירה בנגקוק, 12 ימים אחרי הטלתו כתגובה לעימותים אלימים בין מתנגדי לתומכי הממשלה. במקביל, נמשך החיפוש אחרי ראש ממשלה חדש והמפגינים עדיין צרים על משרדי הממשלה.

הקואליציה השלטת לא הצליחה להגיע להסכם לגבי מחליפו של ראש הממשלה סמאק סונדרוואז', שאולץ להתפטר בשבוע שעבר בפסיקת בית המשפט. המתנגדים לממשלה, בהובלת תנועת "הברית העממית למען הדמוקרטיה" (PAD ) מסרו כי לא יסכימו לקבל אף מחליף ממפלגת סמאק, "מפלגת שלטון העם" (PPP ).

הסרת מצב החירום בא בעקבות פגישת סומצ'איי עם הרמטכ"ל אנופונג פאוג'ינדה ומפכ"ל המשטרה פאצ'ארוואט וונגסוואן. "אם נמשיך במצב החירום, זה יפגע בכלכלה ובמדינה. לפיכך, אנו מבטלים אותו", אמר ראש הממשלה סומצ'איי.

אלפי מפגינים המשיכו להתבצר היום במדשאת משרדי הממשלה בבנגקוק והתחייבו להמשיך בהתנגדות נגד הממשלה, גם לאחר הסרת מצב החירום. הפרלמנט יערוך ביום רביעי הצבעה לבחירת ראש ממשלה חדש.

דובר מפלגת ה-PPP אמר אמש כי מפלגתו תכריז על מועמדה מחר וכי שלושת המועמדים המובילים הם ראש הממשלה המכהן בסומצ'איי, שר האוצר ושר המשפטים .

הברית העממית למען הדמוקרטיה (PAD) – קבוצה של אנשי עסקים ופעילים - שהחלה את הקמפיין שלה נגד הממשלה עוד במאי ויזמה את המחאות האחרונות, פועלת לסיים את הדמוקרטיה בסגנון מערבי בתאילנד, שלטענתה, הביאה ממשלות כושלות ומושחתות. הם רוצים לראות את המלך ממנה את הפרלמנט, ואת הצבא מוודא שהמערכת הפוליטית מבצעת את תפקידה ומתנגדים לשינויים בחוקה שרוצה ליישם סמאק. התנועה נתמכת על ידי העלית והמעמד הבינוני בבנגקוק. בניגוד לה, ממשלת סמאק נתמכת על ידי התושבים המתגוררים באזורים הכפריים הודות להטבות שהעניקה לחקלאים ולעניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully