וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות ההצלה של ליהמן ברדרס נקלעו למבוי סתום

14.9.2008 / 14:00

מחר יימשכו המגעים בין הממשל האמריקאי לראשי הבנקים בוול סטריט, בניסיון להביא לפתרון המשבר שמאיים למוטט בנק נוסף

השיחות בין הרגולטורים בארה"ב לבין בנקאים, בניסיון להביא לסיום המשבר בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, הגיעו אתמול למבוי סתום. המגעים הוארכו ליומם השלישי, במאמץ של השלטונות להרגיע את השווקים הפיננסיים המתוחים.

שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון ונשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק טימותי גייטנר נפגשו בסוף השבוע עם ראשי הבנקים ובנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט והפצירו בהם לסייע במציאת פתרון לקשייו של ליהמן ברדרס, שהציג בשבוע שעבר את ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיו – 3.9 מיליארד דולר. מניית הבנק איבדה בשבוע החולף בוול סטריט כ-70% מערכה.

בשנה החולפת הספיק הממשל האמריקאי לחלץ את המתחרה של ליהמן, בנק ההשקעות בר סטרנס, ואת בנקי המשכנתאות פרדי מאק ופאני מיי. ואולם עתה, פולסון נחוש להימנע משימוש בקרנות הממומנות מכספי המסים של האזרחים.

השיחות הסתיימו בשבת ללא הכרזה, אבל התוצאה הסופית שלהן עשויה להיות בקשה של ליהמן להכריז על עצמו כפושט רגל. המשבר של ליהמן מעמיד בפני פולסון והבנק המרכזי בארה"ב אתגר של מציאת איזון עדין: הרשויות לא רוצות שיאשימו אותן בעידוד לקיחת סיכונים מופרזים, אם יחלצו בנק השקעות נוסף שנקלע לצרות. מצד שני, הן לא יכולות להרשות לעצמן קריסה של ליהמן שתשתק את המערכת הפיננסית ותחריף את משבר האשראי במדינה.

משקיעים בארה”ב אמרו היום כי אם לא יושג פתרון עד יום שני, השווקים הפיננסיים הגלובליים עלולים לצנוח בשל החשש שהממשלה תיאלץ לתמוך בעוד מוסדות פיננסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully