וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום לשיקום

ליבי אביכזר

14.9.2008 / 12:55

יש מקום אחד בארץ בו יכולות מכורות לסמים לגור עם ילדיהן ולהשתקם, כבר 15 שנים

לקהילה הטיפולית אילנות מגיעים מכורים לסמים על מנת לעבור תוכנית גמילה ושיקום. הקהילה שוכנת סמוך למושבה קדימה ובתוכה נמצאת יחידת האימהות אשר מציינת היום חמש עשרה שנות פעילות. מדובר במקום היחידי בארץ בו יכולות אמהות מכורות לסמים לגור יחד עם ילדיהן. גילם של הילדים הנמצאים בתוכנית הוא מינקות עד שבע.

האמהות השוהות במקום עוברות טיפולי גמילה ובנוסף לומדות ומפתחות מיומנויות הוריות כמו: פיתוח תקשורת הורה ילד, כלכלת בית, וניהול תקציב. אורכה של תוכנית הגמילה הוא שנתיים ובסיומה עוברות הנשים להוסטל בכפר-סבא בו הן מתגוררות שנה נוספת.

16 מלאו לנערה

מ, בת 45, מתגוררת באזור המרכז, היא אחת הבוגרות הראשונות של התוכנית: "הגעתי לאילנות כי שום דבר אחר לא עזר לי. לא הצלחתי לתפקד ופחדתי שייקחו לי את הילדה. היא הייתה בת שנה וחצי כשהגענו לשם. לכל אחד יש את המניע שלו לגמילה, המניע שלי היה שנתתי חיים ליצור אחר וממנה שאבתי את הכוח. רציתי לחיות איתה ולגדל אותה. אם מישהי יכולה ורוצה להציל את החיים שלה ואת החיים הנוספים שבאחריותה, אם היא רוצה לתת לחיים לצמוח ולפרוח, אילנות הוא המקום. אני חושבת שקשה ללמוד להיות אם, אפילו אם את לא מכורה, ובאילנות זוכים במתנה כפולה, את מצילה את החיים שלך וגם לומדת להיות אמא. בתי עכשיו בת 16 ולפני שנה סיפרתי לה על תקופת החיים של שתינו באילנות. בהתחלה היא הייתה בשוק אבל היום היא גאה בי."

על מנת להצטרף לתוכנית ניתן לפנות ישירות למשרדי אילנות 09-8997010 או לפנות לרשויות הרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully