וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צפון קוריאה מסכן את מדינתו?

14.9.2008 / 12:52

לפי דיווח עיתון יפני, בריאותו הרופפת של קים ז'ונג איל היא הסיבה, ככל הנראה, לשינוי בגישת המדינה בסוגיית התפרקותה מנשק גרעיני

מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל חלה מאד באפריל, איבד את הכרתו מספר פעמים במהלך יום העבודה ואינו מסוגל לפסוק בעניינים מדיניים חשובים, כך דיווח היום (ראשון) העיתון היפני היומי "מיינצ'י". העיתון ציטט מקורות סיניים אמינים.

העיתון היפני דיווח כי בריאותו הרופפת של קים היא העומדת, ככל הנראה, מאחורי השינוי בגישה של צפון קוריאה בסוגיית התפרקותה מנשק גרעיני.

קים, בן ה-66, קבע את כל ההחלטות לגבי מדיניות הגרעין של צפון קוריאה, אמר המקור הסיני ל"מיינצ'י" ולאחר שבריאותו הידרדרה לא היה איש שיכול לקבל את ההחלטות במקומו, הוסיף. אי לכך, עלו ספקולציות שמפקדים בצבא הגדילו את השפעתם בהנהגה.

מנהיג צפון קוריאה לא הופיע בציבור מאז אמצע אוגוסט ולא הגיע לתהלוכה הצבאית לציון 60 שנה לצפון קוריאה ביום שלישי שעבר. חרושת השמועות סביב היעלמותו הולכת ומתגברת, עם ספקולציות הנעות מהתקף שבץ למחלה רצינית אחרת ועד לשמועה שקים למעשה מת כבר כמה שנים ובמקומו מכהן כפיל.

ביום רביעי שעבר אמר סגנו של קים, קים יונג נאם, לסוכנות הידיעות היפנית "קיודו" כי "אין למנהיג שום בעיה". סונג איל הו, דיפלומט בכיר בצפון קוריאה, אמר: "אנו עדים לדיווחים מסוג זה אך הם חסרי שחר וגובלים במזימה".

התקשורת הממלכתית ממשיכה גם השבוע בפולחן האישיות של קים ואביו, מייסד המדינה קים איל סונג, ומסרבת להכיר שקיים ואקום בהנהגת המדינה. סוכנות הידיעות KCNA דיווחה היום כי קים שלח ברכת יום הולדת שמח לנשיא רוסיה דמיטרי מדוודב.

על פי הדיווח ב"מיינצ'י", קים התלונן לראשונה על בעיות בלב ובכבד עוד בקיץ 2007 ומצבו מאז הידרדר. קים, הידוע ביום העבודה הארוך שלו שהתחיל מוקדם בבוקר והסתיים מאוחר בלילה, לא הצליח להמשיך בשגרת יומו על רקע בריאותו הרופפת וכושר שיפוטו נפגע, גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully