וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 14

שגיא מנדלבוים

14.9.2008 / 12:06

שגיא מנדלבוים ממשיך לתרגל פתיחה בטארוט: מה המשמעות של הופעת הקלפים מלך המטות ומלך החרבות בקריאה?

בשבוע שעבר סיימנו לתרגל את קלפי המלכות המייצגים את האנרגיה הנשית, הנותנת והמפרה. בשני התרגולים הבאים נעסוק במלכים, המייצגים את אנרגיה הזכרית: אנרגיה של יזמות ויצירת יש מאין לצד פסיביות. התנהלות המלכים היא כזו, שלאחר יצירת היש מאין המלך מתעייף וחוזר למצבו הטבעי – פסיביות. בתרגול זה נעסוק בשני המלכים: מלך המטות ומלך החרבות, המייצגים ציר (שני מזלות העומדים אחד מול השני) העוסק ב"אני" מול ה"חברה".

התרגיל

בתיה, אמו של גאי (17), לא הספיקה לרשום את בנה למשלחת מטעם בית-הספר לחו"ל. נאמר לה שכבר לא נותר מקום, אך הובטח לה שבמידה ויהיה ביטול – בנה ירשם ראשון. שאלתה היא: "האם בני ייסע עם המשלחת?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה... עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לבתיה אם היה מופיע לכם תחילה קלף מלך המטות. לאחר מכן, כתבו מה היתה תשובתכם אם היה מופיע קלף מלך החרבות. קחו את הזמן הנדרש, קראו שוב את הפירושים ב"אינדקס קלפי הטארוט" וכתבו מה הייתם עונים לבתיה. לאחר מכן, חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי קלפי החצר: הם אינם נותנים תשובה מוחלטת של "כן" או "לא". קלפי החצר מייצגים הזדמנויות. המשמעות היא שהשואל יכול לעשות את זה, שיהיו לו האמצעים, היכולות וההזדמנויות לקבל את מה שהוא רוצה ולהצליח. אבל הנטייה שלו לרוב תהיה לפספס את ההזדמנות וכאן עלינו להסב את תשומת לבו, לפני שזה יהיה מאוחר מדי.

קלפי החצר מראים לנו איך השואל מתנהל, מה הוא רוצה, או במלים אחרות: מה יותר "בא לו" עכשיו. פעמים רבות ההתנהלות של השואל אינה תואמת לנושא השאלה ולכן כשאנו עוסקים בקלפי החצר עלינו לבדוק במיוחד את ההיבטים המכשילים של הקלף ולהזהיר את השואל מהם.

אם השאלה הנשאלת עוסקת בדמויות (כמו בנושא זוגיות), צריך לקחת בחשבון שקלף החצר שיופיע בקריאה יכול להראות לנו, בנוסף לפירוש הרגיל, איזה טיפוס השואל מושך לחייו מצד אחד, או להראות לנו מהן ציפיותיו של השואל מצד שני. כך למשל, קלף מלך הגביעים בשאלה על זוגיות יכול להראות לנו, שמעבר לעובדה שהשואל רוצה בית ומשפחה כרגע, ייתכן שהוא מחפש מישהי שתהיה כמו מזל סרטן ויכול להיות שזו מי שעומדת להיכנס אל חייו.

הערה כללית לגבי המלכים בכלל ומלך המטות והחרבות בפרט: המלכים מייצגים את האנרגיה הזכרית הדואלית. מצד אחד, נטייתו הטבעית של הזכר היא להיות פסיבי וזו ההעדפה הטבעית שלו (לשבת מול הטלוויזיה ולא לעשות כלום), אך מצד שני הזכר הוא היזם, זה שנותן את הזרע, הבורא וזה שיוצר "יש מאין". זהו סיפורו העצוב של הזכר: מצד אחד הוא יוצר, יוזם ועובד קשה וכל זאת כדי שיום אחד הוא יוכל להרשות לעצמו לממש את שאיפתו הגדולה - לשבת רגל על רגל. אבל אז, כשמגיע היום, כשהוא יושב רגל על רגל, יש לו רגשות אשם שהוא לא יוזם ולא עושה.

את המלכים בקריאה נפגוש כפסיביים והם ימשיכו להתנהג כך, עד שיקרה משהו ויהיה לחץ. אז הם הופכים להיות אקטיביים. את הלחץ בקריאה נוכל לראות כשיופיעו קלפים של "לחץ" או במקרים בהם נוצרת התאמה בין נושא השאלה לסוג המלך שיופיע בקריאה. קלפים המייצגים "לחץ" בחיי השואל יהיו ארבעת האבירים (כפי שתראו בהמשך התרגולים), קלף גלגל המזל, קלף המוות, קלף המגדל וקלף יום הדין.

מלך המטות ומלך החרבות מייצגים ציר של "אני" מול "חברה", שני חלקים מהותיים וחשובים ב"אני" שלנו. כשיוצאים קלפים אלו בקריאה עלינו לבחון תחילה את המקום בו נמצא השואל: האם הוא חושב על עצמו או על האחרים? מה הוא מקריב? האם הוא מתנהל נכון ומאוזן בכל הקשור לנושא השאלה? התשובה תהיה בדרך כלל שלא, ועלינו לעזור לו להבין כיצד עליו להתנהל ולמצוא את האיזון בין השניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מלך החרבות

קלף חצר מבשר על חדשות טובות וחדשות רעות. הטובות הן, שזהו קלף חצר ולכן זה אפשרי, יש בהחלט אפשרות שבנה של בתיה יוכל להצטרף למשלחת. אבל החדשות הרעות הן, שזהו קלף חצר ולכן זה לא יקרה מעצמו: את ההזדמנויות צריך לדעת לנצל וליצור ועל בתיה לפעול לשם כך.

מה עליה לעשות? ובכן, תחילה עליה להפסיק להתנהל כמו מלך החרבות, שהוא מתחשב ונחמד מדי. הוא חושב על אחרים, מעמיד אותם במקום הראשון ופעמים רבות אינו עומד על שלו ולא אומר מה הוא באמת מרגיש. "אני לא רוצה לעורר בעיות, לריב", הוא אומר לעצמו ולכן פעמים רבות מפסיד.

ובכל זאת, מה עליה לעשות? היא צריכה להתחיל להתנהל כמו מלך המטות, שחושב רק על עצמו ואם יגידו לו שאין מקום במשלחת לבן שלו - הוא "יהפוך שולחנות" וידרוש לבטל את ההשתתפות של אחת המורות הנוסעות על-חשבון המקום של בנו. הוא ישלח מכתבים, יארגן שביתה ולא ישתוק. וזה מה שהשואלת צריכה לעשות - לא לשתוק. עליה להוציא את האריה שבתוכה ולשאוג, מכיוון שזו הדרך היחידה שבה זה יכול לקרות. אולי זה לא טבעי עבורה והיא לא כזו, אבל אם הנסיעה של הבן חשובה לה - היא צריכה להיות כזו, או למצוא מישהו שיכול להיות כזה (כמו בעל או אמא).

מלך המטות

אם היינו עושים קריאה מורכבת ובה היה מופיע אחד מקלפי הלחץ, לא היינו צריכים לדאוג, מכיוון שהיה לנו ברור שהשואלת היא לוחמת. ברור שהיא תלחם על כניסת בנה למשלחת בכל הכוח שיש לה ואני לא מקנא בזו שתנסה להגיד לה שאין מקום לבנה. במקרה כזה, כל שעלינו לומר לה הוא, שאם היא תעמוד על שלה, הכל יהיה בסדר.

אבל זה לא המקרה. בפועל יש רק קלף אחד ולכן עלינו להתייחס לקלף כפסיבי. המשמעות היא שהשואלת מתמהמהת, לא מגיבה, פסיבית, מחכה יותר מדי וסומכת על הצד השני יתר על המידה. במקרה כזה ברור שיש כאן בעיה ועליה להחזיר לעצמה את האש הבוערת ולהתחיל מיד להיות אותו מלך המטות הפועל והכועס שהיא יודעת להיות, כי אחרת דבר לא יזוז. כשהיא תעשה את זה – בנה יוכל להצטרף למשלחת.

בשבוע הבא נתרגל את שני המלכים הבאים: מלך המטבעות ומלך הגביעים, העוסקים בציר "בית" מול "קריירה" ונלמד כיצד בתיה צריכה להתנהל כאשר מופיעים קלפים אלו. מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן לקרוא על קלפים אלו יותר באינדקס קלפי הטארוט.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully