וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בנתב"ג - מאות נוסעים עוכבו

שולמית אביצור

14.9.2008 / 10:04

עובדי חברת "אירוהנדלינג" הפסיקו את מתן השירותים בנתב"ג. לטענתם, תנאי העסקתם בלתי נסבלים והם מתכננים עיכוב של 18 טיסות נוספות

דיילי הקרקע במל התעופה בן גוריון, המועסקים על ידי חברת "אירוהנדלינג" המספקת את כל שירותי הקרקע לחברות התעופה הזרות שמגיעות לארץ, פתחו היום (ראשון) בעיצומים, במסגרתם הם אינם נותנים שירותי צ'ק אין, צ'ק אאוט, טיפול במזוודות, תשלום עבור עודף משקל ושירותים טכניים למטוס. כתוצאה מכך עוכבו עד כה 10 טיסות, וכ-1,500 נוסעים נאלצו להישאר בנתב"ג. העובדים מתכננים לעכב 18 טיסות נוספות.

לדברי העובדים, הסיבה לעיצומים היא התעלמות הנהלת החברה מהתארגנות העובדים בבקשה לקיום משא ומתן להסכם קיבוצי על תנאיהם. חבר ועד העובדים איתי כץ אמר לוואלה! חדשות, כי "התאגדנו לוועד עובדים בהסתדרות והכרזנו על סכסוך עבודה עוד בתחילת יולי בדרישה מההנהלה להיכנס למו"מ עם העובדים. באותו יום ההנהלה פיטרה שניים מראשי המתאגדים. עד עכשיו, למרות שההסתדרות פנתה למנכ"ל, לא דיברו איתנו. החברה לא מכירה בהסתדרות ולא מכירה בהתאגדות החוקית שלנו. הפסקנו לעבוד, ונחזור רק כשישבו לדבר איתנו".

לדברי כץ, תנאי העבודה של דיילי הקרקע קשים במיוחד. "החדר שלנו הוא מחסן בלי אוויר, מעסיקים אותנו משמרות של 14 – 15 שעות, לפעמים יום אחרי יום, בלי יום מנוחה. העובדים מחויבים להגיע לעבודה גם אם הם חולים, ואמהות עם ילדים חולים אוימו כי אם לא יגיעו לעבודה, יפוטרו". בנוסף הוא מספר כי "החברה מחייבת אותנו להשתמש בטלפונים הסלולריים שלנו בין העובדים, על חשבוננו, כדי לתפעל את המהלך של הטיסה".

"מדובר בהנהלה אטומה לצרכי העובדים, המפרה את חוקי העבודה במדינה לרבות התעלמות מקריאת ההסתדרות לקיים משא ומתן לעיגון זכויות העובדים", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, והבטיח כי "ההסתדרות תיאבק בתופעת הפרת חוקי העבודה והתעללות בעובדים בכל האמצעים העומדים לרשותה".

מרשות שדות התעופה נמסר כי "מדובר בסכסוך עבודה בין העובדים להנהלת החברה, שאינו קשור אלינו. עם זאת, ביקשנו מהחברה להיעזר בחברות שירותי קרקע אחרות על מנת להקל את העומס בשדה התעופה".

לפי שעה, לא היה ניתן להשיג את תגובת חברת "אירוהנדלינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully