וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס התרסק ברוסיה, 88 בני אדם נהרגו

14.9.2008 / 4:12

מטוס נוסעים מדגם בואינג 737 התרסק כשניסה לנחות באזור לא מיושב בעיר פרם שבסיביר. כל הנוסעים ואנשי הצוות נספו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

88 בני אדם נהרגו היום (ראשון) בהתרסקות מטוס נוסעים מדגם בואינג 737 ברוסיה. המטוס, שהגיע ממוסקבה, התרסק כשניסה לנחות באזור לא מיושב בעיר פרם שבסיביר. לא דווח על נפגעים שהיו על הקרקע. המטוס, השייך לחברה התעופה הרוסית "אירופלוט", נשא 82 נוסעים ושישה אנשי צוות.

חוקרים שהגיעו ממוסקבה ניסו לגלות את הגורמים לתאונה, אך לא מצאו כל סימן להתקפה או חבלה. לפי דיווחים מסוימים של כלי תקשורת ברוסיה, המטוס התרסק במרחק קטן משכונת מגורים.

לפני שלושה שבועות נהרגו 71 בני אדם בהתרסקות מטוס נוסעים, מסוג בואינג 737 גם הוא, בנמל התעופה של בירת קירגיסטן, בישקק. על פי דיווח משרד הבריאות הקירגיזי, היו על המטוס 90 בני אדם, כולל שבעה אנשי צוות ומתוכם שרדו רק 19. המטוס, של חברת התעופה הקירגיזית הפרטית "איטק-אייר", התרסק 10 דקות לאחר המראתו לעבר טהרן, במרחק של חמישה ק"מ בלבד משדה התעופה "מאנאס".

שבוע לפני כן התרסק מטוס של חברת התעופה "ספנאייר", לאחר שסטה מהמסלול עם ההמראה בשדה התעופה של מדריד, בירת ספרד. מתוך 172 נוסעי המטוס נהרגו 154, ורק 18 נוסעים שרדו את ההתרסקות. בין השורדים ארבעה גרמנים, שני שבדים, צ'ילאני וקולומביאני, אך כמה מהם נפצעו במצב אנוש ואחרים סובלים מפציעות קשות. לפי צוותי הבטיחות של שדה התעופה, המטוס, מסוג MD-82 של התאגיד האמריקאי "מקדונל דגלאס", קורקע פעמיים בעבר, בשל בעיות טכניות ובטיחותיות.

בחודש יוני האחרון נהרגו 28 בני אדם בהתרסקות מטוס נוסעים מדגם "איירבוס" בשדה התעופה של חרטום, בירת סודן. המטוס סטה ממסלולו לאחר הנחיתה בשדה התעופה בשל מזג אוויר קשה, ומיכלי הדלק שלו עלו באש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully