וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט הסכים על מזרח י-ם כבירת פלסטין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.9.2008 / 11:33

על פי דיווח בעיתון "א-שרק", רה"מ ואבו מאזן גיבשו הסכם בן 12 סעיפים, הכולל השבת 20 אלף פליטים פלסטינים לישראל, הקמת בירת פלסטין בשכונות מזרח י-ם וחילופי שטחים

ראש הממשלה אהוד אולמרט ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גיבשו הסכם בן 12 סעיפים שיכריזו עליו לפני סוף שנת 2008, וייתכן שאף לפני הבחירות בארצות הברית שייערכו בנובמבר. כך דיווחו מקורות פלסטינים המוגדרים כ"מהימנים" לעיתון הקטארי "א-שרק". על פי המקורות, מתנהלים מגעים בנוגע לשטח השכונות במזרח ירושלים שיועברו לפלסטינים. סעיף נוסף קובע 20 אלף פליטים פלסטינים ישובו לישראל בתוך 10 שנים.

המקורות חיזקו את דבריו השבוע של הקונסול האמריקאי בירושלים לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" לפיהם ישראל והפלסטינים דנים בהשבת שכונות במזרח ירושלים. "במהלך ביקורה האחרון באזור הפעילה מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס לחץ על הצדדים לגבש הסכמה בעניין השכונות במזרח ירושלים והמקומות הקדושים", מסרו המקורות לעיתון הקטארי. עיתון מדווח כי בעוד ששר הביטחון אהוד ברק מתנגד לדון בהשבת שכונות ממזרח ירושלים, ראש הממשלה אהוד אולמרט תומך בהקמת בירה פלסטינית בשכונות במזרח ירושלים.

העיתון מדווח כי על אף הוויתור הפלסטיני על זכות השיבה, סוכם על חזרה של בין 15 ל-20 אלף פליטים שעזבו את בתיהם בשנת 1948 בתנאי שהדבר יתפרש על עשר שנים וזאת במטרה לאפשר להם "למות היכן שנולדו". עוד סוכם כי ישראל תמשיך לשלוט בהתנחלויות הגדולות בגדה, ביניהן מעלה אדומים ממזרח לירושלים, בתמורה לחילופי שטחים בנגב שיתווספו לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully