וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיס

13.9.2008 / 10:35

מה עושים עם כלבה ענקית שמקיאה כל הזמן, ולמה אסור לכעוס על כלב שמשתין בבית. ד"ר איל נחמיאס, הווטרינר שלנו מטעם פורינה, עונה לשאלות שלכם

יש לי כלבה בת עשר שלאחרונה החלה להשתין בבית ואף לטפטף בקביעות. מה הגורם לכך ומה דרך הטיפול הטובה ביותר?

לעיתים רבות מדובר בבעיה הקשורה לעיקור הכלבה בעבר. בכלבות מעוקרות יש תופעה של אי שליטה במתן שתן כתוצאה מחוסר באסטרוגנים. הטיפול הוא בתרופה מיוחדת לכך. יש אם זאת לשלול ראשית דלקת בדרכי השתן , אבנים וכיוב'. העיקור בגיל צעיר מאד אגב הוכח כאחד הגורמים לכן אנו ממליצים לא לעקר לפני גיל 5 חודשים. במידה ותרצה לחפש על כך מידע נוסף, נסו בוואלה! חיפוש את המילים URINARY INCONTINENCE.

אימצתי כלבה עם פרבו והיא החלימה, אבל האם לגור שעבר מחלה כל כך קשה בגיל כה צעיר יש השפעות לתווך הארוך?

המחלה עלולה לפגוע בהתפתחות של הכלב ולהאיט את קצב הגדילה , לעיתים עלולה להיות פגיעה בשריר הלב – יש צורך לעקוב ולבדוק את הנושא בבדיקות התקופתיות. מעבר לכך בשאר התחומים לרוב אין נזק והכלב מתאושש יפה וטוב וחוזר לפעילות מלאה.

יש לי כלב בן שנה, לפני כחודש הוא עבר ניתוח במעיים עקב בליעת גוף זר. בניתוח חתכו לו כ- 20 ס"מ מהמעיים. אני מאכילה אותו במזון יבש לסובלים בבעיות מעיים, ועד היום יש לו שלשולים. יש עוד משהוא שאני יכולה לעשות חוץ מלתת לו את האוכל הבריאותי?

לרוב הכלב יכול לחזור לפעילות מלאה ולתפקוד רגיל בתנאי שלא כרתו לו מקטע ארוך של המעי. קטיעת חלק של המעי עלולה להוביל לכך שספיגת המזון נפגעת והוא יזדקק למזון מיוחד שהספיגה שלו טובה יותר. ניתן לשלב גם טיפול בפרוביוטיקה (חיידקי מעיים חיוביים ) אשר מסייעת למניעת התפתחות של חיידקים רעים על ידי היצמדות לרירית המעי וחסימת אתרי הקשירה שלהם + הגברת פעילות המערכת החיסונית המקומית של המעי וויסות התנועתיות.

יש לנו כלבת דוג דה בורדו בת שלוש. שוקלת 48 ק"ג, כמעט כמו בעלת הבית. לעתים קרובות היא מקיאה. יש לציין כי היא אוכלת רק מזון כלבים. למה זה קורה לה?

הקאות ללא סיבה הן דבר שיש לחקור אותו היטב. אפשרות אחת היא מזון מקולקל או מזון לא מתאים. יש כלבים שרגישים למרכיבי מזון. מזון שהושאר בכלי ללא השק כלומר שפכו את תוכן השק לפח איכסון למשל – עלול להתעפש. עובש ופטריות הן סיבה מצוינת להקאות בכלבים. סיבה נוספת שכיחה היא נגיעות בתולעת הפארק – פה חייבים לבדוק על ידי אנדוסקופיה ולעשות צילום חזה כדי לאתר את המחלה.

יש עוד סיבות אחרות ורבות כמו בעיות כבד , מחלת כליות , מחלות מעיים שונות , בעיות לבלב ועוד ועוד. לוטרינר יש כלים ודרכים לשלול גורמים מסוימים ולהגיע לאבחנה הנכונה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully