וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד: "להבין את אלימות המתנחלים"

פנחס וולף, יהושע בריינר וניר יהב

13.9.2008 / 21:10

עשרות מתנחלים תקפו בצהרים פלסטינים בכפר עסירה אל קבלייה. המהומות פרצו לאחר שפלסטיני דקר ופצע קל ילד בן 9

שמונה פלסטינים נפצעו בצהריים במהלך מהומות בין מתנחלים לתושבי הכפר עסירה אל-קבלייה. המהומות החלו כמה שעות לאחר שילד בן תשע מהמאחז שלהבת ים הסמוך להתנחלות יצהר שבשומרון נדקר ונפצע באורח קל על ידי נער פלסטיני.

עשרות מתנחלים הגיעו לכפר והחלו להתפרע. מצה"ל נמסר כי אחד מהמתנחלים ירה באקדחו וכתוצאה מכך נפצעו ארבעה פלסטינים. גורמים פלסטינים דיווחו כי בעימותים נפצעו שמונה תושבי הכפר וכי רכוש רב הושחת וכן נפגעו מספר בתים ומכוניות. כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה הגיעו למקום בניסיון להפסיק את המהומות, והחרימו שני כלי נשק של מתנחלים שירו לעבר פלסטינים. ראשי המנהל האזרחי פועלים בשעות האחרונות להרגעת הרוחות. גורם צבאי בכיר אמר כי "מדובר ברצף של אירועים אלימים ובמערכת הביטחון עושים כל שביכולתם על מנת להרגיע את הרוחות".

גורם בכיר בצה"ל אמר כי התקיפות של המתנחלים בשומרון כנגד פלסטינים הינם "עליית מדרגה רצינית באירועים באיזור יצהר, אירועים שנמשכים כבר מספר שבועות. בצה"ל במג"ב ובשב"כ פועלים בכל המישורים על מנת לצמצם את נקודות החיכוך בניסיון להשיב את השקט באיזור".

ח"כ ארי אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי "בשבועות האחרונים המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון חווים עצמם מופקרים לחלוטין על ידי הצבא והמשטרה העסוקים בחלוקת צווי הרחקה ליהודים ובהריסת מבנים בהתיישבות. בשעה שהם מספקים אלפי רובים לכוחותיו של אבו מאזן, הם מתעלמים מפגיעות ביהודים וברכוש יהודי ומאלפי בתים ערבים הנבנים בלא היתר בשטחים שהם באחריות ישראלית מלאה. על רקע זה יש להבין את האלימות שמגלים יהודים ביהודה ושומרון המבנים שאם לא יעמדו על נפשם לפורעים הערבים איש לא יעשה זאת במקומם".

הבוקר נדקר ילד בן תשע ונפצע באורח קל לאחר שפלסטיני חדר למאחז שלהבת ים בשומרון. הילד פונה לקבלת טיפול בבית חולים. הפלסטיני, נער מאחד הכפרים שבאזור, חדר במהלך הלילה למאחז, ככל הנראה על מנת לגנוב בקר השייך לתושבי המקום. הוא הצית בניין נטוש, אז הבחין בילד, דקר אותו ונמלט מהמקום. כוחות צה"ל שהוזעקו למקום החלו לסרוק את האזור בניסיון ללכוד את הדוקר. בצה"ל אמרו כי "אנו מתייחסים לארוע הדקירה כארוע חבלני לכל דבר ופועלים לאיתור המחבל שתקף את הנער, אנחנו מדברים על ילד שנדקר ארבע פעמים בגבו והאירוע יכול היה להיגמר בצורה גרועה הרבה יותר".

מספר עימותים בשבועות האחרונים

ארגון "חומש תחילה" אמר בתגובה, כי האחריות על הפיגוע מוטלת על הממשלה. ארגוני השמאל הקיצוני מתנהגים כמשתפי פעולה של הטרור. בעוד חבריהם המחבלים אוחזים בסכין, הם אוחזים במקרופון וגורמים להסתה. לדבריהם, "על צה"ל ללמוד מאנשי יצהר כיצד יש להילחם בטרור".

פלסטינים דיווחו כי צה"ל הטיל עוצר על הכפרים באזור שכם, ביניהם מאדמא ועסירה אל-קביליה, וכי הוא עורך שם פשיטות ומעצרים במטרה למצוא אחר הדוקר. לפי דיווח נוסף, במקום התפתחו עימותים בין מתנחלים מיצהר שהחלו להשחית ולתקוף בתים של פלסטינים בכפר עסירה אל-קביליה ואף ירו לעבר מספר פלסטינים. הפלסטינים דיווחו על שישה פצועים שפונו לבית חולים בשכם.

במערכת הביטחון העלו את הכוננות ברחבי הגדה בעקבות ההתפרעויות של מתנחלים בכפרים הפלסטינים הסמוכים להתנחלות יצהר שבשומרון, מחשש כי הפגנות אלימות נוספות יתפתחו בכפרים נוספים. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) קראה לשר הביטחון אהוד ברק לפעול בתקיפות נגד המתנחלים שהתפרעו ותקפו פלסטינים בשומרון. "לא ייתכן שהצבא עומד מנגד, הגיע הזמן לחדול ממדיניות אוזלת היד נגד המתנחלים".

ארגון זכויות האדם "יש דין" מסר בתגובה לעימותים כי היה ברור שתגיע תגובה אלימה מצד המתנחלים לאירוע הדקירה. "הצבא והמשטרה לא ערוכים מול הטרור היהודי המתגבר ואוכפים את החוק בצורה סלקטיבית על פלסטינים בלבד".

בשבועות האחרונים נרשמו באזור ההתנחלות מספר עימותים בין פלסטינים למתנחלים. הפלסטינים טוענים שהמתנחלים גונבים מהם ציוד חקלאי, ושני הצדדים מאשימים זה את זה בשריפת שטחים חקלאיים. לפני מספר שבועות פצע ילד מיצהר אם פלסטינית ובתה לאחר שזרק לעברן בלוק.

דיווח ראשון: 08:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully