וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אייק" הגיע לטקסס: חשש לחיי אלפי לכודים

13.9.2008 / 13:23

ההוריקן העוצמתי פגע בעיר יוסטון, כשהוא גורר עמו גלי ענק. שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה מהסופה שנחלשה לעוצמה 1

ההוריקן אייק הגיע הבוקר חופי טקסס וגבה קורבן ראשון בארצות הברית: ברשת CNN דווח כי אדם טבע למוות בחוף קורפוס קריסטי בטקסס כתוצאה מהסופה שני בני אדם נוספים נהרגו כתוצאה מההוריקן שפגע ביער יוסטון. גורמי ביטחון ביקשו מהתושבים להישאר בבתים, והסבירו כי כבר לא בטוח לנסות להתפנות. בעקבות כך ישנו חשש לחייהם של למעלה מעשרים אלף בני אדם שסירבו להתפנות מבתיהם.

"האמת המרה היא שאנו נאלץ להיכנס ולנסות לחלץ את האנשים שלא בחרו בצורה נכונה ולא התפנו מבתיהם כשהתבקשו, אנחנו ככל הנראה נערוך את מבצע החילוץ וההצלה הגדול ביותר שנערך בטקסס אי פעם", כך אמר דוברו של המושל בטקסס, אנדרו בארלו.

מומחים הזהירו כי זו עלולה להיות הסופה החזקה והקטלנית ביותר שתפגע בטקסס מזה 50 שנה. ההוריקן גורר עימו נחשולי ענק, והוא עלול להציף יותר מ-100 אלף בתים. "האומה שלנו ניצבת בפני מה שהוא לדעתי הוריקן קטסטרופלי", אמר השר לביטחון פנים מייקל שרטוף, שהזהיר כי ההוריקן עלול לגרום לנזקים כבדים. לדברי שרטוף, מדובר ב"תרחיש אימים", אך קיימים מספיק אמצעים ואספקה כדי להתמודד עם הנזקים.

שירות החיזוי הלאומי הזהיר כי אנשים שימצאו באזורי החוף עלולים למצוא את מותם כתוצאה מנזקי הסופה. למרות שאייק חלש יותר מההוריקן קתרינה ב-2005, גודלו העצום עשוי לגרור עימו יותר מים.

כ-600 אלף בני אדם כבר נמלטו מחופי טקסס. עם זאת, הרשויות חוששות שרבים אחרים סירבו לעזוב. אחרוני תושבי גלבסטון, שכבר החלה לספוג מטחי מים, נמלטו ברגע האחרון. "כשהתעוררתי המיטה שלי צפה בתוך הבית", סיפר דבוסון, תושב האי שנמלט הבוקר. "לקחתי מה שיכולתי וברחתי".

אייק החל את דרכו באזור מפרץ קובה כסופה טרופית בדרגה שתיים עם רוחות בעוצמה של 165 קמ"ש. לדברי שירות החיזוי הלאומי, הסופה עלולה לעלות לדרגה שלוש או ארבע, עם רוחות בעוצמה של 178 קמ"ש, לפני שתגיע לעיר יוסטון בה מתגוררים כשני מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully