וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל רוצה להמשיך במו"מ, אירופה פסימית

פנחס וולף

12.9.2008 / 14:42

לבני נפגשה עם נציג האיחוד האירופי והבהירה: "על העולם להימנע מיוזמות שלא מתאימות לישראל". סולאנה: "אני פחות ופחות אופטימי"

"הכל אפשרי אך אני פחות ופחות אופטימי לגבי הסיכויים להשגת הסדר בין ישראל לפלסטינים עוד השנה" אמר היום (שישי) הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולאנה. אך הוא קרא לשני הצדדים להמשיך במרץ בתהליך גם ב-2009.

סולאנה נפגש היום בתל אביב עם שרת החוץ ציפי לבני שהתייחסה בפגישה למשא ומתן המדיני: "התהליך והתוצר שלו צריכים לתת ביטוי לאינטרסים של ישראל לכן נכון להמשיך בו כפי שתוכנן מראש. על הקהילה הבינלאומית להימנע מניסיונות להאיץ את התהליך על ידי הגשת יוזמות שלא יעלו בקנה אחד עם צרכיה של ישראל".

לדברי סולאנה בראיון לסוכנות "רויטרס", המאמצים להשגת הסכם התחילו באופן איטי מדי, "וזו ככל הנראה היתה טעות". סולאנה אמר שמטרתו היא "להשיג משהו שימשיך את התנופה כדי שלא נתחיל את 2009 במצב מורכב עוד יותר". הוא לא פירט, אך גורמים רשמיים בירושלים אמרו שייתכן כי תפורסם הצהרה משותפת לשני הצדדים, שתחייב אותם להמשיך את השיחות על הסדר הקבע ב-2009, מהמקום בו יופסקו.

ראש הממשלה אהוד אולמרט התחייב בנאומו אמש להמשיך בשיחות עד יומו האחרון בתפקיד, אך עם זאת, חזר על כוונתו להתפטר מיד לאחר הפריימריז בקדימה בשבוע הבא. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע באחרונה ספקות בנוגע לאפשרות להגיע להסדר קבע עוד השנה, ודחה הסכם חלקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully