וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה - החזרת הביטחון האישי לציבור"

נתיב נחמני ופנחס וולף

12.9.2008 / 14:28

מפקד מרחב השרון הורה על תגבור כוחות משמעותי בנתניה בעקבות ניסיונות החיסול האחרונים בעיר. "יש אנשים שלא מבינים שהם עברו את הקו". ועדת הפנים של הכנסת תדון בנושא

המשטרה יוצאת לרחובות נתניה. מפקד מרחב השרון תנ"צ קובי כהן, כינס היום (שישי) את אנשיו והכריז על מלחמה כוללת בפשיעה בעיר. בעקבות ניסיון החיסול הנוסף שאירע לפנות בוקר בעיר, כל כוחות התגבור במרחב השרון יפעלו בנתניה בלבד וצפוי תגבור של עשרות שוטרים נוספים מיחידות ארציות. "אחרי הארוע של הבוקר הגענו למסקנה שיש אנשים שלא מבינים שהם עברו את הקו", אמר לוואלה! חדשות תנ"צ כהן.

לפני ארבעה ימים הגיעו שניים רכובים על קטנוע לכניסה למסעדה בנתניה בה ישב צ'רלי אבוטבול. השניים פתחו באש, צ'רלי נפגע קשה ואיתו שלושה אחרים. לאחר המקרה, במשטרה החלו לשלוח מסרים לעבריינים שלא ימשיכו בנקמות, אך היום לפנות בוקר הגיעו שניים אחרים על אופנוע וירו לעבר יותם כהן, מקורב לעבריין ריקו שירזי שעל פי אחד מהכיוונים שנבדקים במשטרה, הזמין את הירי על אבוטבול.

"אנחנו הפסקנו עם האזהרות, אנחנו מפשילים את השרוולים - החל מעכשיו ולתקופה בלתי מוגבלת", אמר תנ"צ כהן. לדבריו כוחות התגבור יפוזרו בעיר, שתחולק לגזרות. על כל גזרה ימונה קצין, שיהיה בעל אחריות כוללת על האזור. תוספת השוטרים תאפשר למשטרה "להתחכך בעבריינים" ולבצע פשיטות רבות יותר על בתי עסק בהם קיים החשד לפעילות בלתי חוקית.

"המטרה היא להחזיר את הביטחון האישי לציבור כשהמשמעות היא טיפול נקודתי בכל מה שקשור בפשיעה בעיר", אמר מפקד המרחב. בישיבה שכינס היום עם קצינים בכירים במרחב וקצינים נוספים מהיחידה הארצית לחקירות פשעים בינלאומיים (היאחב"ל) הוא הורה למקד את הפעילות גם בראשי משפחות הפשע הפועלות בעיר, בעבריינים המקיפים אותם ולדבריו "בכל המעטפת סביבם" - בכך הכוונה היא בעיקר לבדיקת האפשרויות המנהלתיות לסגירת עסקיהם.

"טרור פלילי"

סגן מפכ"ל המשטרה לשעבר, ח"כ יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), אמר בתגובה לניסיון החיסול, כי "זה הפך להיות טרור פלילי. כך צריך להתייחס לזה וכך צריך להילחם בשורת האירועים האחרונים". לדבריו, הדבר מחייב היערכות מחודשת בנתניה. "צריך להציף את העיר בשוטרים, בניידות ובסיורים סמויים ולא לאפשר לעבריינים לנשום", אמר. אהרוניביץ' סייר היום בזירת האירוע וסיפר כי בא לתמוך בתושבים ולהבהיר להם ש"גם אם זה ייקח זמן, אנחנו נכריע את הפשיעה".

ראש העירייה מרים פיירברג אמרה בתגובה לאירוע, כי על השר לביטחון פנים אבי דיכטר לקיים דיון דחוף בממשלה ביום ראשון, בסוגיית הפשע המאורגן. לדבריה, "הפשיעה הפכה לסכנה ממשית לתושבים".

ועדת הפנים של הכנסת תתכנס ביום שני על מנת לדון בפעילות המשטרה בנתניה בעקבות ניסיונות החיסול שאירעו באחרונה בעיר. יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס (העבודה) אמר כי "ישנה עלייה מדאיגה ומסוכנת בפעילות הפשיעה המאורגנת והאירועים האלימים בנתניה, שמחייבת אותנו לקיים דיון דחוף בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully