וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המו"מ על שחרור שליט יחודש בשבוע הבא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.9.2008 / 10:37

העיתון "אל חיאת" מדווח כי עופר דקל ייפגש בקהיר עם ראש המודיעין המצרי סלימאן, כדי לדון בדרכים "להוצאת העסקה מקפאונה"

האם מתחדשים המגעים לגיבוש עסקת שליט? העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח היום (שישי) כי עופר דקל, הממונה מטעם ראש הממשלה על המשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, ייצא בשבוע הבא בקהיר וייפגש עם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן כדי "לדון בדרכים להתנעת התיווך המצרי ולהגמיש את עמדות הצדדים במטרה להוציא את העסקה מקפאונה".

מקור מצרי המוגדר כ"מהימן" מסר לעיתון, כי אין אמת בדיווחים על כך שישראל הודיעה למצרים כי בכוונתה לבטל את הסכם הרגיעה עם חמאס במחאה על הקפאון במגעים לשחרור שליט. לדברי המקור, מצרים היא הגורם המעוניין ביותר בגיבוש עסקה זו ולדבריו, התנאי המרכזי להפעלת מעבר רפיח על ידי המצרים הוא שחרורו של גלעד שליט מהשבי.

אתמול דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי", כי חמאס החל לנקוט בצעדים מעשיים במטרה להעביר את התיווך בעסקת שליט למתווך זר חדש במקום המתווך המצרי. לפי הדיווח, כל הדברים שבכירי חמאס משמיעים בעניין דבקותם במתווך המצרי הם אינם אלא "כיסוי" לצעדים שנקטה הנהגת חמאס בנושא.

לפי המקורות מאתמול, גם עופר דקל עצמו בוחן אפשרות להעביר את הטיפול בפרשה למתווך אחר תוך מתן "תפקיד של כבוד" למצרים בעת השגת עסקה. באחרונה דווח בכלי תקשורת ערבים רבים על מתיחות קשה בין חמאס למצרים סביב נושא התיווך בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully