וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייק מתחזק - מאות אלפים נמלטים

12.9.2008 / 3:02

ההוריקן עזב את מפרץ קובה ועושה דרכו לעבר טקסס, תוך כדי התחזקות. השר לביטחון פנים: "זו לא סופה שיש להקל בה ראש"

כ-600 אלף בני אדם נמלטו מבתיהם במסלולו של ההוריקן "אייק", ההולך ומתחזק ועושה דרכו לעבר חופי טקסס. לפחות 80 בני אדם נהרגו בסופה עד כה באיים הקריביים, ו-27 אלף בתים נפגעו ממנו.

לאחר שחלף על פני מפרץ קובה הפך "אייק" להוריקן בדרגה 2, עם רוחות בעוצמת 160 קמ"ש. הסופה צפויה לעלות לדרגה 3 או 4, עם רוחות בעוצמה של 178 קמ"ש, לפני שתגיע לאזור העיר יוסטון.

"המסר החשוב ביותר שאני יכול לשלוח, הוא לא להקל ראש בסופה הזאת", אמר השר לביטחון פנים האמריקאי מייקל צ'רטוף. "לא כדאי להמר עם הסופה הזו".

בארצות הברית פורסמה אזהרה מפני הסופה מגבול מיסיסיפי – אלבמה, כולל ניו אורלינס ועד טקסס. באי גלבסטון, המחובר לחופי טקסס, בו התרחשה הסופה הקטלנית ביותר בתולדות ארה"ב בשנת 1900, משתרכות שורות של מכוניות, אוטובוסים ומשאיות ביציאה מהאי. התושבים שלא יכלו לעזוב את האי הוסעו באוטובוסים למקלטים ציבוריים. "נעבור את זה", אמר קית' אנדרוס, תושב האי. "אם אלוהים רוצה אותך, הוא ימצא את הדרך לקחת אותך אליו".

מול חופי יוסטון נמצאים בתי הזיקוק שמספקים רבע מהתוצרת האמריקאית, ורובם ממוקמים בדרכו הצפויה של ההוריקן. בין בתי הזיקוק גם זה של התאגיד "אקסון" הגדול במדינה. גם כמה מהמפעלים הכימיים הגדולים בארה"ב נמצאים מול חופי יוסטון. אם ייגרם להם נזק כבד, עשוי הדבר להעלות את מחירי הנפט בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully