וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: נרשמת עליה בגל האלימות

11.9.2008 / 23:19

הצבא הפקיסטני הרג כמאה חמושים המזוהים עם אל קאעדה במהלך עימותים בגבול אפגניסטן. גם ארה"ב הגבירה באחרונה תקיפותיה בפקיסטן

על רקע מתיחות גואה עם ארצות הברית לגבי האלימות בפקיסטן, דיווח בכיר במדינה כי הצבא הפקיסטני הרג היום (חמישי) כמאה חמושים המזוהים עם ארגון אל קאעדה במהלך עימותים עזים בגבול עם אפגניסטן. עלייה ברמת הלוחמניות של קבוצות מיליטנטיות באפגניסטן הגבירה את הלחץ על פקיסטן לרדוף אחרי חמושים הפועלים ממעוזים נידחים בצד הגבול שלה. כמו כן, הגבירה ארה"ב באחרונה את תקיפותיה נגד חמושים בפקיסטן.

הממשלה החדשה בפקיסטן אמרה כי היא מחויבת לקמפיין נגד החמושים, שהושק לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר לפני שבע שנים, אך היא אוסרת על פשיטות של הצבא האמריקאי.

העימותים האחרונים היו במחוז בג'אור בצפון מערב המדינה, מקום בו לטענת פרשנים מסתתרים כמה מבכירי אל קאעדה. "80-100 חמושים נהרגו בבג'אור היום. מרביתם זרים", אמר גורם בכיר. לדבריו, זהות ההרוגים נמצא בבדיקה. עוד הוסיף הגורם כי שני חיילם פקיסטנים נהרגו בקרבות.

מניין ההרוגים בקרבות בשלושת הימים האחרונים במחוז עולה על מאה. בשבועות האחרונים ניצתו קרבות עזים בבג'אור, במהלכם נהרגו כ-600 חמושים. מבג'אור נוהגים החמושים לעבור לאפגניסטן על מנת לתקוף את כוחות הקואליציה והצבא האפגני. בתוך כך, בתקרית נפרדת הרג הצבא הפקיסטני שמונה חמושים בעמק סוואט, בצפון מערבה המדינה.

עלייה גם באפגניסטן

היקף האלימות באפגניסטן עלה באופן משמעותי בשנתיים האחרונות על רקע התחזקות הטליבן ואל קאעדה. הצבא האמריקאי אמר אתמול כי הוא אינו רואה שיפור במצב במדינה וכי הוא שוקל לשנות את האסטרטגיה שלו ולתקוף מעוזי חמושים בפקיסטן. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי הנשיא בוש אישר בחשאי ביולי הוראות המאפשרות לצבא האמריקאי בפעם הראשונה לתקוף רגלית בתוך פקיסטן ללא אישור הממשלה הפקיסטנית.

הרמטכ"ל הפקיסטני הגנרל אשפק קיאני אמר אתמול בהצהרה כי פקיסטן לא תסכים לחדירת כוחות זרים לשטחה. המדינה תגן על הריבונות שלה בכל מחיר, אמר. לדבריו, אין פתרונות מהירים למצב המורכב בפקיסטן ויש מקום גם למאמצי פיוס. ראש הממשלה יוסף רזה גילאני אמר כי הצהרת קיאני משקפת את עמדת הממשלה הפקיסטנית.

תקיפה אמריקאית בפקיסטן צפויה לסבך את המצב גם עבור הנשיא הטרי אסיף עלי זרדרי, הנחשב כבעל ברית של ארה"ב. בתור נשיא מצופה ממנו להקשיב לדעת הציבור, שככל הנראה מתנגד לפעולה אמריקאית בפקיסטן. מנגד, פקיסטן פגיעה במיוחד לכל צמצום בסיוע הכלכלי שארה"ב מעניקה למדינה המוסלמית לאור התרוקנות עתודות המט"ח שלה. בשבוע שעבר פירסמה סוכנות הידיעות הממלכתית של פקיסטן כי ארה"ב העניקה לפקיסטן 365 מיליון דולר עבור פעילות צבאית במסגרת מלחמתה נגד הטרור.

פן נוסף הוא המתיחות הגואה בין פקיסטן לאפגניסטן על רקע טענת האחרונה כי פקיסטן משמשת מקום מקלט לחמושים וטרוריסטים. פקיסטן מצידה טוענת כי המלחמה באפגניסטן היא בעיה של אפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully