וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרדפי החוק

ירון שוורץ

12.9.2008 / 9:20

ירון שוורץ לא כל כך נהנה מהאולימפיאדה האחרונה כשנזכר בפאלון דאפא, שיטת תרגול רוחני, שמתרגליה נרדפים למוות בסין - הלקסיקון

פאלון דאפא

"נהנית מהאולימפיאדה?" כשנשאלתי בנדון, פניתי לרשת לבדוק את מצבם של חברי ארגון הפאלון דאפא. דבר ראשון שנתקלתי בו היה העדות הבאה: "כתוצאה מאי הבנה קטנה, חברתי לתא קיללה אותי במשך כמה ימים. לא אמרתי שום דבר בתגובה. היא השליכה את הפיג'מה שלי לתוך דלי השתן, את שמיכתי אל החצר ואני לא אמרתי מלה. אני יודעת שאדם שמטפח מוכרח שלא להחזיר אם מישהו מכה או מקלל אותו. הוא חייב להתנהג בהתאם לסטנדרט של "אמת, חמלה וסובלנות".

הפאלון דאפא היא שיטת תרגול רוחני בסגנון צ'י קונג, שכוללת ארבעה תרגילים בעמידה ואחד של מדיטציה בישיבה. לצד התרגילים יש גם הוראות לפעולה מוסרית נכונה. הפאלון דאפא אמורה לאזן את הנפש והרוח, אך גם בעיקר את הגוף ומכריזה על עצמה כאחת הדרכים הטובות ביותר לבריאות מוחלטת. המאסטר של הפאלון דאפא לי הונג-ג'י, נחשב לאדם הגון במיוחד יחסית למאסטרים אחרים שביקרו במדור ונאשם עד כה רק בגאוותנות ובהסתייגות מהומוסקסואליות. אגב, דעותיו אלו לא הפריעו לו להיות מועמד שלוש פעמים לפרס נובל לשלום.

מאז הופעת השיטה מספר המתרגלים הסינים תפס תאוצה והגיעה לכ-100 מיליון איש. מתוך רצון למנוע הפצה נוספת של השיטה, הוחלט להוציאה בסין מחוץ לחוק ומתרגליה נעצרו ונשלחו לחינוך מחדש בעינויים. חמור מכך, לפני מספר שנים נחשפה עובדת הימצאותם של מחנות ריכוז בסין, שבהם נרצחים מתרגלי השיטה לטובת סחר באיבריהם הפנימיים.

מזעזע, נכון? ובכל זאת, נראה שהעולם כבר התרגל לשתוק, ואם העניין נוגע בכל זאת ללבכם, אז למדו את הנושא, קראו את העדויות ותחליטו לבד אם יש ביכולתכם לעשות משהו ולשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully