וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לאסד: "בוא נשב ונדבר"

פנחס וולף

11.9.2008 / 21:11

אולמרט נאם בכנס קדימה, בפעם האחרונה כר"מ, והתחייב להמשיך במו"מ לשלום. "תודה על ההזדמנות לעמוד בראש המפלגה"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"לא הבטחתי לאסד כל הבטחה. המסר היה ברור מהתחלה: אני יודע מה אתה רוצה, אתה יודע בדיוק מה אני רוצה - בוא נשב ונדבר על זה". כך אמר אמש (חמישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס הרמת כוסית של מפלגת קדימה בכפר המכביה ברמת גן, במה שצפוי להיות הכנס הפוליטי האחרון בו משתתף אולמרט כראש ממשלה.

אולמרט הוסיף ואמר "נמשיך במשא ומתן לשלום. ההידברות עם סוריה מבוססת על עקרונות ועידת מדריד, לה היתה שותפות מלאה של הליכוד, על כל חלקיו". הוא הכחיש את הטענות לפיהן התחייב על נסיגה ברמת הגולן, ואמר כי "לא הבטחתי לאסד כל הבטחה".

ראש הממשלה הכחיש גם את דבריו של קונסול ארה"ב בירושלים, לפיהם ישראל מוכנה לחלק את ירושלים. "טרם התחלנו במו"מ על ירושלים. אמרנו שזה הנושא האחרון. אני מאמין שעד תום השנה נוכל להגיע להסדר שישמור על מדינת ישראל כמדינת העם היהודי".

בהתייחסו לפריימריז בקדימה בשבוע הבא, אמר כי הוא אינו תומך באף אחד מהמועמדים: "אני משקיף מהצד. הודעתי מההתחלה כי לא אתערב ולא אקח חלק בהתמודדות. יש לנו מועמדים מצויינים ואני מבטיח שיתוף פעולה מלא, כפי שמתחייב כדי להצעיד את קדימה והממשלה בדרך בה אנו מאמינים".

ראש הממשלה שב והבטיח כי מייד לאחר שייבחר אחד המועמדים, הוא יתפטר מתפקידו וימליץ לנשיא המדינה להטיל על הנבחר או הנבחרת את הרכבת הממשלה. "הדברים יתנהלו בצורה מסודרת יחד עם העברת השלטון".

על מציאת הגופה של רוז, בנחל הירקון אמר: "סיום החיפוש הוריד משא כבד מאוד מאזרחי ישראל. כולי תקווה שטיפול ראוי בילדים ימנעו מאיתנו עוד מקרי רצח".

על החייל החטוף גלעד שליט אמר: "שליט חי והחמאס נושא באחריות לגורלו. אם תיפול שערה משערות ראשו, החמאס ישלם את מלוא המחיר. במקביל, הממשלה מנסה להגיע לשחרורו ואין ספק כי המחיר יהיה קשה וכואב. זה לא ימנע ממני להמשיך ולנסות ואני מקווה שהדברים יבשילו מהר ככל האפשר.

נפרד מחברי קדימה

בדברי הפרידה אמר אולמרט כי "אני בראשית הדרך בה אני מתחיל להיפרד ממה שהשקעתי במשך בשנים רבות. בזמן האחרון לא היה קל ולא הסתרתי זאת, אך לא חדלתי להתרגש מגילויי התמיכה והחברות בקדימה ומחוצה לה. היו גם גילויים אחרים, אך זהו חלק בלתי נפרד מהחיים הציבוריים. לעיתים נראה כי אנו מפריזים בהתלהמות, רשעות וזדון. אני מאחל לבא אחרי שיהיה פטור מהחלק הזה. הוא לא קל ולא נעים. ראש ממשלה צריך סביבת עבודה כדי שיוכל לעשות מה שהעם החליט להטיל עליו ולדאוג כל יום לביטחון אזרחי ישראל, לחינוך הילדים, לטיפול בקשישים ובעניים ולדאוג ללכידות של ישראל, שהיא קטנה אך מופלאה. אמשיך ללוות אתכם באהבה ומסירות, כפי שעשיתי כל חיי. מודה לכם שנתתם לי את ההזדמנות לעמוד בראש המפלגה. אין לי ספק שקדימה צועדת קדימה".

יו"ר הכנסת דליה איציק נאמה גם היא בכנס, באחת מהופעתיה הפוליטיות הבודדות בקדנציה הנוכחית, ואמרה כי "אל מול כל הסיכונים והסיכויים, ממשלת חירום לאומית היא צו השעה וכך אני מקווה שינהג יו"ר קדימה שייבחר בשבוע הבא".

איציק הוסיפה כי "קדימה היא מפלגת שלטון שיש לה אחריות גדולה, אבל היא גם מחייבת אותנו. לא מדובר במפלגה של אדם אחד, אלא בכוורת איכותית. הגלריה של קדימה אינה דבר של מה בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully