וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטראוס: "אי אפשר לנצח במלחמה בעירק"

טלי גולדשטין

11.9.2008 / 20:15

מפקד הכוחות האמריקאים לשעבר בעירק, הגנרל דיוויד פטראוס, אמר כי ארה"ב עדיין צפויה למאבק קשה במדינה המוסלמית

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

הגנרל דיוויד פטראוס, מפקד הכוחות האמריקאים בעירק לשעבר, אמר היום (חמישי) כי מעולם לא יכריז על ניצחון של ארצות הברית במדינה המוסלמית. בראיון לרשת BBC, אמר הגנרל פטראוס כי השיפור שחל באחרונה בביטחון והירידה בגל האלימות בעירק אינן "בלתי הפיכות" וארה"ב עוד צפויה למאבק ארוך. כנשאל האם הצבא האמריקאי ייסוג מערי עירק עד אמצע 2009, אמר פטראוס כי הדבר "אפשרי".

לדברי פטראוס, כשהוא קיבל את המינוי של מפקד הכוחות בעירק, "האלימות במדינה היתה נוראית והחברה היתה שברירית ומפולגת". באופן כללי, סיכם הגנרל את המצב כ"קשה אך מלא תקווה" ואמר כי המצב בעירק השתפר במעט. פטראוס אמר כי לא סביר שישתמש אי פעם במילה "ניצחון" ביחס למצב בעירק. "זהו לא מאבק שבמהלכו אתה כובש גבעה, קובע דגל וחוזר הביתה כמנצח. זוהי לא מלחמה עם סיסמה", אמר. עוד הוסיף כי מאמצי אל קאעדה להציג את מלחמת הג'יהאד שלו בעירק כמוצלחת, הם למעשה כישלון חרוץ.

הגנרל פטראוס קודם לאחרונה לאחראי על ניהול הפעילות האמריקאית במזרח התיכון, לרבות המלחמה באפגניסטן. כשהתבקש להשוות בין שתי המלחמות, ענה פטראוס: "באפגניסטן קיימות מגבלות שלא קיימות בעירק. התשתיות בעירק מפותחות יותר ולמדינה יש את היכולת לספוג כמות גדולה של חיילים בזמן קצר יחסית. לדעתי, מבנה התשתיות, התחבורה והאתגרים הלוגיסטיים ואלי אף שאיפת הממשל שונה בשתי המדינות". עוד אמר פטראוס כי אפגניסטן נותרה "אתגר חשוב מאד שיש להתמודד עמו".

מוקדם יותר השבוע, הודיע נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש על השבתם של 8,000 חיילים אמריקאים מעירק עד פברואר. כ-4,500 מהם יישלחו לאפגניסטן במקום. לפני כשבוע התפרסם כי ארה"ב ועירק חתמו על הסכם ארוך טווח, במסגרתו יעזוב הצבא האמריקאי באופן סופי את המדינה עד 2011. פטראוס סירב לפרט יותר על פרטי ההסכם, אך אמר כי הכוחות האמריקאים כבר נסוגים מ-13 ערים. עוד בשבוע שעבר, העריך פטראוס כי אפשר שהחיילים האמריקאים ייסוגו כליל מבגדד עד יולי 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully