וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מציינת 7 שנים למתקפת הטרור

טלי גולדשטין

11.9.2008 / 17:54

טקסי זיכרון נערכו בניו יורק ובפנטגון לציון 7 שנים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. הנשיא בוש נאם בפנטגון. "יום השלום עוד יגיע", אמר

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הגיע היום (חמישי) לטקס הזיכרון השביעי למתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר בארלינגטון, וירג'יניה, המקום בו 184 בני אדם נספו כשטיסה 77 של חברת "אמריקן איירליינס" התרסקה לתוך בניין הפנטגון. בוש נשא נאום מיוחד במהלכו שיבח את החיילים האמריקאים הנלחמים באדמות ניכר, והבטיח לא לשכוח את אלו שאיבדו את חייהם באותו יום. לפני תחילת הנאום עמדו הנשיא ואשתו לורה דקת דומיה לזכר הקורבנות.

"לפני שבע שנים בשעה זו עולמנו השתנה. בשנים שלאחר מכן היינו עדים לעשיית צדק במלחמה ברוע במדינות זרות, אך כל שנה ביום זה מחשבותינו חוזרות למקום הזה ואנו זוכרים את אלו שמתו. לבניית אתר ההנצחה נענו אדריכלים אמריקאים, ואזרחים מרחבי המדינה תרמו כדי לבנות אותו. האנדרטה בפנטגון תעמוד לזכר הנופלים. הספסלים ומתחתם בריכות מים הם סמל לאלו שמתו ושיחיו בלבנו לעד. המשפחות יבואו לכאן כדי לבקר את אלו שאיבדו, הורים את ילדיהם, נשים ובעלים את בני הזוג שיצאו ליום עבודה שגרתי, חברים ואהובים שלא היתה הזדמנות להיפרד מהם. אנדרטה אינה יכולה להחליף את האובדן, אך אנו מתפללים שתימצאו בה נחמה", אמר בוש.

"האנדרטה היא זיכרון לחוזק הרוח האמריקאית. אחד הימים הנוראים ביותר היה גם היום בו היינו עדים לאומץ הלב הגדול ביותר. אנו מתחייבים שלעולם לא נשכח את הקורבן שהקריבו אלו שנחלצו לעזרה. נקדש את החיילים שהחליטו להגן עלינו בזמן מלחמה. מאז ה-11 בספטמבר, חיילנו יצאו למלחמה כדי שלא נצטרך להתמודד עם האויבים כאן בבית. לא היתה התקפה על אדמה אמריקאית במשך 2757 ימים. המאה ה-21 התחילה במאבק בין כוחות הטרור מול כוחות החירות. לא נכשלנו, לא נכנענו, החירות שלטה. הרצון לחירות נמצאת בלבם של כל ילד, אשה וגבר ולנו היתה הזכות לחיות בקרב אלו שהתנדבו להפיץ את עקרון החירות והחופש. יום השלום יגיע ועד אז אנו מתפללים לאלוהים שיגן ויברך את המדינה", דברי הנשיא בוש.

מסורת הקראת השמות תמשך

בתוך כך, משפחות וחברים של 2,751 הנספים בפיגוע במרכז הסחר העולמי לשעבר בניו יורק, התכנסו היום באתר גראונד זירו בדרום מנהטן, בו עמדו בעבר מגדלי התאומים שקרסו במתקפה.

בשעה 8:46 בבוקר ו-9:03 לפי שעון ניו יורק, השעה בה נכנסו המטוסים החטופים במגדלי התאומים, צלצלו הפעמונים בפארק זוקוטי, הנמצא בסמוך לגראונד זירו. הפעמונים יצלצלו גם ב-9:59 ו-10:29, הזמן בו קרס כל בניין.

המועמדים לנשיאות ברק אובמה וג'ון מקיין צפויים להגיע אף הם לאתר, אך על פי צוותי הקמפיין שלהם הם אינם מתכוונים לנאום בפני הציבור. שמות המתים הוקראו בקול על ידי המשפחות והחברים, במה שהפך לטקס שנתי. בכירים בממשל דקלמו שירים ובין לבין נשמע קטע מוזיקלי. גם וול סטריט ציינה את היום בדקת דומיה עם פתיחת יום המסחר בבורסה.

בין הנואמים בטקס בניו יורק היו ראש העיר מייקל בלומברג, ראש העיר לשעבר רודולף ג'וליאני, מושל מדינת ניו יורק דיוויד פטרסון, מושל ניו ג'רזי ג'ון קורזין ומושל המדינה לשעבר ג'ורג' פטקי. גם הסנאטורית הילרי קלינטון נכחה בטקס. "זה היה יום שהחל כמו כל יום אחר", אמר בלומברג בפתח נאומו.

מסורת הקראת השמות תמשיך לפחות עד סוף כהונתו של בלומברג ב-2009. "עלינו להמשיך במסורת לפחות עד יום השנה העשירי לפיגוע", אמר בלומברג. "הדבר החשוב ביותר הוא לא להפוך לאדישים ומשועממים ולהמשיך ולזכור. אלו שאיבדו את יקיריהם, נאלצים לחיות עם הזיכרון כל יום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully