וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי, תרגיע

פורינה

11.9.2008 / 15:47

אימצתם חתול (או שהוא אימץ אתכם)? מעולה. עכשיו זה הזמן להכיר אותו, ולא לנסות להפוך אותו למה שאתם רוצים שהוא יהיה

אפשר ללמוד הרבה על החתול רק מלצפות בו בתשומת לב - צפו בחתול והיו פתוחים ללמוד על טבעו. אל תתעקשו להפוך אותו למה שאתם רוצים שיהיה. אם תנסו להכיר אותו, תלמדו הרבה מאוד. אם תהיו קשובים תגלו שהחתול מסמן לכם מתי הוא רוצה שישאירו אותו לבד, מתי הוא רוצה לאכול, איפה הוא מעדיף שימקמו את ארגז הצרכים שלו, או את עמוד השריטות.

אל תנסו לדחוק בחתול

הרשו לחתול שלכם להיות זה שיזום קשר אתכם בשבוע או בשבועיים הראשונים. "אם החתול מפוחד או נוטה להשתולל תצטרכו להתקדם אתו מאד לאט. אם תכריחו את החתול להיות חבר שלכם לפני שהוא מוכן לכך, אתם עלולים לאבד את אמונו," אומר ניקולס דודמן, מנהל המרפאה ההתנהגותית בבית הספר הווטרינרי של אוניברסיטת טפטס (Tufts).

אל תנסו להרים את החתול או לגעת בו אם הוא לא חש בנוח כשעושים זאת. הסתפקו במידת הקשר שהחתול מוכן להציע והתקדמו בהדרגה מנקודה זו. אתם יכולים לנסות לשכנע את החתול "לצאת מהקונכייה" בעזרת פרסים של אוכל. שבו עם החתול שלכם באותו חדר, השליכו מזון לכיוון שלו, והמתינו עד שיאכל אותם.

אחר כך, השליכו את המזון מאט יותר קרוב אליכם, וצמצמו את המרחק בהדרגה עד שבסופו של דבר תוכלו להניח את הפרס על הברכיים שלכם או על כף היד. קחו את הזמן: ייתכן ויעברו מספר שבועות עד שהחתול ירגיש בנוח לקחת את הפרסים מהיד שלכם, והדבר תלוי במידת הפחדנות שלו.

הבית יהיה שלו, אבל בהדרגה

בהדרגה אפשרו לחתול גישה לבית שלכם. כשאתם מביאים חתול חדש הביתה, שימו אותו בהתחלה בחדר קטן לבד. רק לאחר מכן אפשרו לו גישה לשאר הבית. "החתול לא ירגיש בנוח ביחס לסביבה החדשה שלו עד שיבחן כל סנטימטר של הבית," אומר הווטרינר ד"ר ג'ון קיריבאסי, "על-ידי הצגת הבית לחתול בהדרגה, אתם הופכים את המשימה שלו להרבה פחות מרתיעה ומפחידה. לחתול יהיה שטח קטן יותר שיהיה עליו לחקור, וזה בניגוד למצב בו נותנים לו שטח ענק לחקירה בבת אחת."

שגרה זה טוב

החל מהיום הראשון בו אתם מביאים את החתול החדש הביתה יש צורך בשגרה קבועה. חלק חשוב מהשגרה הזו היא התדירות בה אתם משחקים עם החתול, ובאילו שעות ביום אתם עושים זאת, ארוחות סדירות, רמות הפעילות הרגילות בביתכם, וטקסי הבוקר והערב של המשפחה והחתול. "אם אתם כל הזמן משנים את האופן שבו דברים נעשים בבית, הולכת להיות לכם חיה מאד מבולבלת," אומר קיריבאסי. השגרה עוזרת לחיית המחמד לסמוך על בעליה, משום שאז היא יודעת למה לצפות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully