וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "לבני חסרת מנהיגות ואומץ"

11.9.2008 / 17:20

שר התחבורה תקף את שרת החוץ על הפרסום, לפיו ישראל דנה בהחזרת מזרח העיר לפלסטינים. לבני: מופז נתלה בשמועות כדי להציל את מצבו

גורמים מדיניים המעורים בפרטי המשא ומתן עם הפלסטיניים מסרו בעקבות הראיון עם קונסול ארה"ב בירושלים ג'ייקוב וואלאס, כי "לא מתנהל כל משא ומתן בנוגע לירושלים. במסגרת הדיונים, ראש הממשלה הציע שבתוך ההסכם יהיה מנגנון נפרד להסדר בתוך ירושלים. ברור לנו שאין מקום וטעם לנהל כבר עכשיו שיחות בנושא הפתרון בירושלים, וזה צריך להיפתר במסגרת המשא ומתן העתידי ולא הקיים".

הגורמים גם הביעו פליאה "על ההתבטאויות הללו שעומדות בניגוד מוחלט להבנות שיש בין ישראל לפלסטיניים וארצות הברית, לפיהן אנחנו לא מתייחסים לפרטי המשא ומתן בין הצדדים בשום צורה מתוך הבנה שאין בכך כדי לקדם את המשא ומתן אלא רק לפגוע בו. צר לנו על התבטאויות אלו, והדברים הובהרו למי שצריך בממשל האמריקאי".

בתוך כך, שר התחבורה שאול מופז, המתמודד על ראשות קדימה, הגיב בחריפות על דברי הקונסול האמריקאי. "הדברים שהתפרסמו היום הם לא פחות משערורייה", אמר מופז. "עתיד בירת ישראל הוא לא עניין למשא ומתן חשאי. אני אומר בצורה ברורה, שלא אתן ידי לפגיעה בירושלים. מעבר לכשל המוסרי של ציפי לבני, חוסר המנהיגות והיעדר האומץ לומר לציבור את עמדתה באופן ברור, יש כאן טעות אסטרטגית שתפגע בביטחונה ובעתידה של מדינת ישראל. זו בכייה לדורות. ציפי לבני מובילה את המשא ומתן הזה, והיא לא יכולה לומר עוד 'לא ידעתי, לא ראיתי, לא שמעתי".

לדברי מופז, "מנהיגות היא לבוא ולומר דברים ברורים. הדבר היחיד שגרוע יותר מחוסר יכולת לקבל החלטות, הוא קבלת החלטות גרועות. הגיע הרגע שבו את צריכה לקבל החלטה. אם את לא מסוגלת לומר מה עמדתך בנושא כה גורלי לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל, איך תוכלי לעשות זאת בעתיד?"

מקורבי ציפי לבני מסרו בתגובה כי, "מופז שוב נתלה בכל שמועה ודיווח כדי לנסות ולהציל את מצבו ושוב הוא נוקט בטקטיקה של השמצות והכפשות. לנו אין שום כוונה לרדת אליה. השמועה הופרכה ממילא והשרה לבני תמשיך לשמור על האינטרסים של ישראל באחריות ובשיקול דעת".

"הממשלה עוסקת במכירת חיסול"

חברי כנסת מימין הגיבו בחריפות על דברי קונסול ארה"ב בירושלים ג'ייקוב וואלאס לעיתון הפלסטיני "אל-איאם", לפיהם ישראל והפלסטינים "קיבלו את חלוקת ירושלים כבסיס למו"מ והסכימו לערוך שינויי גבול מסוימים".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה כי "מכירת החיסול של הממשלה ממשיכה גם השבוע: 'קח את מזרח ירושלים וקבל את צפון ים המלח במתנה'. הממשלה מסלפת ומסולפת, ולכן אני קורא לכל השרים הרואים בישראל בית לעם היהודי לקום ולהתפטר ממשלת השקרים".

לדברי ח"כ לימור לבנת, "ממשלה שבעוד ימים אחדים תגיע לקץ דרכה, אינה רשאית לנהל משא ומתן על שטח משטחי ארץ ישראל הריבונית, לא כל שכן על ירושלים. אולמרט ולבני, המנהלים את המשא ומתן, פועלים בחוסר לגיטימציה ופשוט מצפצפים על הציבור".

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) אמר בתגובה, כי "לא יהיה פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני בלי חלוקת ירושלים. ההתייחסות של קונסול ארה"ב בירושלים ג'ייקוב וואלאס לעמדה הישראלית כלפי ירושלים אינה בבחינת חידוש, משום שישראל הסכימה לחלוקת ירושלים כבר בדצמבר 2000 ומעולם לא ביטלה החלטת ממשלה זו". לדבריו, "מובן מאליו שכאשר מתנהל משא ומתן מדיני, ירושלים מונחת על השולחן וכל האמירות שניסו להכחיש זאת לא היו נכונות אף לרגע אחד".

הקונסול ג'ייקוב וואלאס אמר בראיון ל"אל-איאם", כי הממשל האמריקאי אינו מעוניין בפתרון חלקי לסכסוך הישראלי -פלסטיני. "המטרה שלנו היא גיבוש הסכם עד סוף השנה, דהיינו בדצמבר", הבהיר. לדבריו, לאחר ועידת אנאפוליס ישראל הרחיבה התנחלויות רבות. "ראינו התקדמות מזערית מאוד בהסרת מאחזים או בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, על אף שמדובר בהתחייבות ברורה במסגרת מפת הדרכים. למעשה ראינו שישראל הרחיבה התנחלויות במהלך השנה מאז הוועידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully