וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון רוצה ריאליטי

ליבי אביכזר

11.9.2008 / 12:44

החברה להגנת הטבע העבירה למשרד הבינוי והשיכון עצומה נגד הקמת יישוב בחבל לכיש. המשרד השיב: גם לבריגיטה מכוכב נולד לא עזרה עצומה

למעלה מ-12 אלף תושבים חתמו על עצומה המתנגדת לבניית היישוב "מרשם", הנמצא בלב השטחים הפתוחים באזור חבל לכיש. החברה להגנת הטבע הגישה ערר בנושא, המגובה בחוות דעת של מומחי המשרד לאיכות הסביבה ורשות הטבע והגנים, הטוענים כי הקמת היישוב עתידה לפגוע בשטחים פתוחים היוצרים רצף אקולוגי ארצי וכן לפגוע במגוון הביולוגי באזור ובערכי טבע ומורשת נדירים. תשובתו הרשמית לערר של מנהל מחוז דרום במשרד הבינוי והשיכון, גדי צור, מסתיימת בתגובה לכך שיש להתחשב בעצומה האינטרנטית שעליה חתמו התושבים, בתשובה הצינית: "מחזירים את בריגיטה לכוכב נולד' 11,263 חתימות. לא ניתן להתעלם מהיקף התמיכה הציבורית".

"מרשם" אמור לאכלס תושבים מפוני גוש קטיף, אשר יבנו בו 350 יחידות דיור, אך ההתנגדות להקמתו איחדה את כל גופי שמירת הסביבה בארץ בשל היותו ממוקם במרכז השטח הפתוח. לטענת אנשי החברה להגנת הטבע, ישנן חלופות ראויות יותר שייתנו מענה למתיישבים. לפני כשנה גייסו במשרד השיכון את האיום האירני, כשטענו כי הקמתו תתרום לביטחון נגד איום של טילים בליסטיים ואיום הפצצה גרעינית.

ביום שלישי (16.9) תכריע המועצה הארצית בסוגיית הקמת היישוב. "אנו מקווים כי חברי המועצה הארצית יתעלמו מהלחצים הפוליטיים, ייצמדו למדיניות התכנון, המתנגדת להקמת יישובים חדשים, וישמעו לקולו של הציבור הקורא להם לשמור למענו על מרחביו של חבל לכיש." אמר מנכ"ל החברה להגנת הטבע, גרשון פלג.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "הדרך היחידה להביע התנגדות לתוכניות בנייה, נעשית באמצעות גופי התכנון במדינת ישראל. גדי צור, עובד במשרד הבינוי והשיכון, הביא להקמת עשרות אלפי יחידות דיור באזור הדרום והנגב. החברה להגנת הטבע יכולה להביע מחאה לגיטימית באמצעות אתר האינטרנט, אולם הדרך החוקית להבעת התנגדות לתוכניות בנייה נעשית באמצעות גורמי התכנון במדינת ישראל. לערך ששמו דיור במדינת ישראל יש מיליוני אזרחים שתומכים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully