וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל דנה בהחזרת מזרח ירושלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.9.2008 / 10:18

בראיון לעיתון פלסטיני, אמר קונסול ארה"ב בירושלים כי "הצדדים קיבלו את חלוקת י-ם כבסיס למו"מ והסכימו לערוך שינויי גבול מסוימים"

קונסול ארה"ב בירושלים ג'ייקוב וואלאס התראיין לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" ואמר כי במהלך ביקורה האחרון באזור, הבהירה שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס לפלסטינים ולישראלים כי תהליך המשא ומתן צריך להתבסס על גבולות 67' שכוללים את הגדה, הרצועה, מזרח ירושלים וחלקים מים המלח. וואלאס אישר כי "הצדדים קיבלו זאת כבסיס למשא ומתן והסכימו לערוך שינויי גבול מסוימים".

וואלאס ציין, כי הממשל האמריקאי אינו מעוניין בפתרון חלקי. "המטרה שלנו היא גיבוש הסכם עד סוף השנה, דהיינו בדצמבר", הבהיר. לדבריו, לאחר ועידת אנאפוליס ישראל הרחיבה התנחלויות רבות. "ראינו התקדמות מזערית מאוד בהסרת מאחזים או בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, על אף שמדובר בהתחייבות ברורה במסגרת מפת הדרכים. למעשה ראינו שישראל הרחיבה התנחלויות במהלך השנה מאז הוועידה".

וואלאס המשיך ומתח ביקורת על ישראל, ואמר כי ארה"ב מקווה לראות את ישראל משקיעה מאמצים רבים יותר בהקלות תנועה לפלסטינים. "הדבר מסייע לא רק לחיי היומיום שלהם, אלא מדובר בגורם חשוב שיביא להתאוששותה של הכלכלה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully