וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מחפש מתווך חדש בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.9.2008 / 8:58

לפי דיווח "אל קודס אל ערבי", חמאס סבור שמצרים "נכשלה בהשגת הישג כלשהו בפרשה" וכי היא נוטה לצד הישראלי. גם ישראל הביעה רצון להעביר את הטיפול בנושא לגורם אחר

"חמאס החל לנקוט בצעדים מעשיים במטרה להעביר את התיווך בעסקת שליט למתווך זר חדש במקום המתווך המצרי" – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, מפי מקורות המוגדרים כ"מהימנים". לפי הדיווח, כל הדברים שבכירי חמאס משמיעים בעניין דבקותם במתווך המצרי הם אינם אלא "כיסוי" לצעדים שנקטה הנהגת חמאס בנושא.

עד דווח, כי הנהגת חמאס מנהלת מגעים עם מספר גורמים זרים וערבים במטרה למצוא מתווך חדש למשא ומתן. "חמאס סבור כי מצרים נכשלה כישלון חרוץ בהשגת הישג כלשהו בפרשה עד כה וכי היא נוטה לצד הישראלי", מסרו המקורות. לדבריהם, קיימת הסכמה בין ישראל לחמאס בנושא זה: גם שליח ראש הממשלה למשא ומתן, עופר דקל, הביע את רצונו להעביר את הטיפול לגורם אחר, אולם ישראל אינה מעוניינת להרוס את יחסיה עם מצרים.

לפי המקורות, עופר דקל בוחן אפשרות להעביר את הטיפול בפרשה למתווך אחר תוך מתן "תפקיד של כבוד" למצרים בעת השגת עסקה. באחרונה דווח בכלי תקשורת ערבים רבים על מתיחות קשה בין חמאס למצרים סביב נושא התיווך בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully