וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשש... כל הכבוד

אורנה סוסק

11.9.2008 / 7:55

כדי לחסוך מהאדמה את מה שממלא את הפח הביתי של המון משפחות - החיתולים, אפשר גם פשוט לא להשתמש בהם

בהמשך לדיון שנפתח במדור זה בקשר להעדפת חיתולים חד או רב פעמיים (ראו קישור), הנה עוד אופציה שרובינו לא ידענו ולא התייחסנו אליה כלל כאפשרות - שיטה עתיקה ונפוצה עד היום בחלקים נרחבים של העולם השלישי: מציבים את התינוק/ת מעל הכיור, חצר או כל מקום אחד שיקלוט את ההפרשות ומשמיעים לו צליל קבוע, שנעים לכם להשמיע ושמתקשר איכשהו עם עשיית צרכים. "פששששששש"... רך ומתמשך, למשל.

התינוק/ת, זעירים ככל שיהיו, (אפשר להתחיל בגיל כמה ימים), למרבה הפלא, מתחילים להגיב לצליל במהירות ולהפריש בששון לפי הזמנה. בהתחלה זה ממש מרגש, אחר כך הופך לשגרה כמעט אוטומטית.

לתינוקות שרק נולדו יש למעשה אינסטינקט טבעי של שמירה על ההיגיינה. בדומה לגורי יונקים אחרים שמפרישים רק בשעה שאימם מלקקת ומעודדת אותם לכך, כך גם גורי אדם "מתוכנתים מלידה" להגיב לקולות מסוימים, אולי בעקבות אלפי שנים של הרגל, ממש עד לאחרונה.

מזהמים ומנוונים

הטענה היא שהחיתולים, לא משנה מאיזה סוג, מנוונים במהירות את האינסטינקט המולד הזה ומשכיחים מהוולד את התבונה הנקייה הטמונה בו. אבל, חשוב לציין שיכולת התגובה וההטמעה של העניין משתנה מאד מתינוק לתינוק. מוכרת לי ילדה שנגמלה כליל מחיתולים כבר בגיל שמונה חודשים ובקלות רבה בעזרת השיטה, ואילו בני, למרות מאמצי, הצליח ליישם את העסק רק באופן חלקי. אבל בתור משתמשת נאמנה בחיתולי בד, גם החלקי הזה היה עזרה גדולה והפחית משמעותית את כמות העניינים שנזקקתי להתעסק איתם.

די מהר אפשר ללמוד את המרווחים והזמנים המיטביים שבהם כדאי ל"פשפש אותו" (היכונו להטמעת הביטוי). בעיקר איך שהוא מתעורר מהשינה. (רוב התינוקות לא משתינים בשינה אלא כשמתעוררים).

לא צריך בהכרח להיות טוטאליים. זה אמור להיות כיף ולא כבד, אם התינוק שלכם אינו מאלה שהביאו את הידע הזה ישירות מהג'ונגל או מהגלגול הקודם, תהינו ממה שיש. זה אפילו די מצחיק. בשיטה דבק דימוי של משהו שמתאים רק לילדים שגדלים בבית בשיטות סופר טבעיות וכדומה, אבל אין לכך יסוד, אין מניעה שכל אדם מן הישוב ינסה ויהנה.

לאמא ולאמא אדמה

האפשרות לתקשר עם תינוק שזה עתה נולד היא כל כך מינימלית ומרומזת בשבועות הראשונים, והשיטה הזאת מאפשרת יצירה של עוד ערוץ תקשורת פעיל, שיחה ממש: אתם אומרים פשששש והוא עושה. אז למה לא לנסות? זה בריא לקשר, לאמא אדמה, וגם לעור התינוק שנחסכים ממנו הרבה גירודים ופריחות.

הגיגים וחוויות לרוב של הורים שניסו את השיטה ניתן למצוא באתר של "באופן טבעי" והרבה חומר נוסף ברשת, כולל ספרון הדרכה, באנגלית. בהצלחה ופישפוש נעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully