וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתנחלים שתקפו חיילים - טרור יהודי"

יהושע בריינר

11.9.2008 / 11:18

ארגון "יש דין" מאשים את צה"ל באוזלת יד שהובילה לעימות בין מתנחלים לחיילים במוצב ליד מאחז בשומרון, במהלכו נשברה ידו של קצין מילואים

"הצבא והמשטרה הפכו קורבן בשל אזלת ידם לאכוף את החוק על אזרחים ישראלים בגדה". כך אומרים היום (חמישי) בארגון זכויות האדם "יש דין" בתגובה לתקרית מאמש בה תקפו מתנחלים חיילי מילואים סמוך למאחז יד יאיר. לדבריהם, "מקרה חמור זה חושף את המדיניות בה החליטו לנקוט גורמים מקרב המתנחלים מדיניות של טרור יהודי". העימות פרץ לאחר שאנשי המינהל האזרחי ופלוגת המילואים הגיעו למקום כדי להחרים מידי המתנחלים מיכל מים וגנרטור.

אמש תקפו כ-40 מתנחלים מוצב של צה"ל סמוך להתנחלות טלמון שבבנימין, ליד יד יאיר, ושברו את ידו של אחד הקצינים. גורמים בצה"ל מסרו כי המתנחלים שיסו בקצינים כלב שבבעלותם. המתנחלים התקהלו סביב המוצב המאויש על ידי חיילי מילואים, ולמקום הוזרמו כוחות גדולים של צבא ומשטרה בניסיון לפזר את ההפגנה האלימה. מצה"ל נמסר הבוקר כי האירוע הינו בגדר "חציית קו אדום".

קודם לכן פגעה קבוצת מתנחלים ברכב של כוחות הביטחון באזור. במהלך סיור שגרתי של אנשי המינהל האזרחי, החלו עשרות מתנחלים להתקהל סביב כלי הרכב ואף ניקבו את גלגליו של אחד מהם. הכוחות הצליחו לצאת מהאזור והטיפול בנושא הועבר לידי משטרת מחוז יהודה ושומרון.

"לא ייאמן שככה יהודים מתנהגים כלפי אנשי מילואים שבאים לשמור עליהם", אמר אמש גורם ביטחוני באזור. "במקום להודות להם, הם באים ומתנפלים באלימות על החיילים. אלה אנשים שבאים לתת למען המדינה, ובסופו של דבר מוצאים עצמם מותקפים על ידי יהודים. חבל שכך מתנהגים אזרחים ישראלים".

ועד מתיישבי בנימין מסר אתמול בתגובה: "האירוע החל הבוקר במאחז יד יאיר, כאשר מ"פ במילואים ששכח את דעותיו הפוליטיות בבית תקף באלימות את הצעירים במאחז. בשעות הערב התקיימה הפגנת מחאה מול הפלוגה, ובתגובה החליט המ"פ לחסום את כביש הגישה לגוש טלמונים בשעת עומס. כתוצאה מכך התפתחה במקום מהומה, וישנם פצועים משני הצדדים. האחריות המלאה על האירועים מוטלת על המינהל האזרחי ועל המ"פ שהתנהגו באופן ברוטלי."

עדכון ראשון: 10.09.08, 23:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully