וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”כניסה לעזה תהרוג את המו”מ על שליט”

יהושע בריינר

10.9.2008 / 18:03

בשיחה עם כתבים אמר שר הביטחון כי "ראוי לעשות את המגעים לשחרור שליט רחוק מעיני הציבור". לדבריו, "חיזבאללה עלול לבצע יותר מפעולת נקם אחת, בארץ או בחו"ל"

מערכת וואלה

(עריכת וידאו: ענת ברק)

"אני בטוח שכניסה בכוח לרצועה היתה הורגת את המשא ומתן על גלעד שליט, וגם את המו"מ עם הפלסטינים" - כך אמר היום (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק בשיחה עם כתבים. "עם זאת, אני בטוח שעדיין יש לנו הצורך להמשיך ולחפש כל דרך לחולל את המו"מ, וראוי לעשות את המגעים סביבו רחוק מעין הציבור, כדי שהם יסייעו לנו ולא יסייעו לחמאס".

השר ברק אמר כי הוא שבע רצון מהשקט ששורר ברצועת עזה, ומכך ש"לכיתה א' הגיעו לראשונה מזה שנים עשרות אלפי תלמידים באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה, כאשר אין עליהם איום מיידי של קסאם, גראד או פצצת מרגמה". לדבריו, "צריך לנצל את השקט כדי להתארגן ולהתכונן. התגברות הפעולה המצרית למניעת הברחות לא מספיקה. איננו רואים עדיין את ההתקדמות בעניין גלעד שליט, ואנחנו פועלים כדי שנראה גם אותה".

"סיכלנו שני פיגועים בחו"ל"

ברק אישר גם כי באחרונה מנעה ישראל פיגועים בחו"ל. "סיכלנו, בשיתוף פעולה עם גורמים זרים, שני פיגועים לפחות בפינות שונות של העולם", אמר. "ברור לנו שיש סיכון, בין היתר לאנשים ולקצינים בכירים שמגיעים למדינות מוסלמיות, שם אין לנו לא תיאומי אבטחה ולא תשתיות מודיעין".

"אני חושב שקצינים ישראליים, שליחים רשמיים ולא רשמיים, אנשי עסקיים ישראליים ואפילו אזרחים ישראלים שנמצאים בעולם צריכים לשים לב. להיות ישראלי זה גאווה גדולה, אנחנו מדינה נהדרת, אבל זו גם אחריות וצריך להיות יותר ערניים וקשובים למה שקורה מסביב ולאזהרות של המטה ללוחמה בטרור".

באשר לפעולת נקם של חיזבאללה על חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה, אמר ברק כי לא ניתן לדעת היכן היא תבוצע, בארץ או בחו"ל. "ייתכן בהחלט שהיא תבוא בגבול הצפון, ויכול להיות שהיא תבוא בתוך ישראל, ויכול להיות שהם ינסו לעשות יותר מפעולת נקם אחת. אין מה להיכנס מזה לחרדה, אבל צריך להיות אחראיים כשמסתובבים בחו"ל. צה"ל ושירותי המודיעין פועלים ודרוכים לגבי האפשרויות של מה שיכול לקרות בפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully