וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווחה: "המשטרה התעכבה בחיפוש אחר רוז"

פנחס וולף

10.9.2008 / 13:48

לטענת פקידת הסעד הראשית במשרד הרווחה, עוד לפני ה-3.8.08 נוצר קשר עם המשטרה בעניין רוז, אך הפניות לא טופלו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"עוד לפני ה-3.8.08 פקידות סעד התקשרו למשטרה בעניין היעלמותה של רוז, אך הפניות לא טופלו". כך אמרה היום (רביעי) פקידת הסעד הראשית במשרד הרווחה חנה סלוצקי, בדיון על רצח ילדים בידי הוריהם בישיבה משותפת של ועדת הפנים והוועדה לזכויות הילד של הכנסת. לדבריה, כבר ב-12 ביולי פקידת סעד התקשרה למשטרה. סלוצקי הוסיפה כי "יש צו המחייב לטפל במקרים כאלו והם לא קיימו את הנוהל". היא התלוננה כי המשטרה מסרבת לטפל בפניות של פקידות סעד, במידה שאין צו בית משפט.

ראש זרוע התשתיות במשטרה, נצ"מ אורי וייסקופ, הודה בדיון כי "אין למשטרה ממצאים או הוכחות להודאתו הראשונה של סבה של רוז, רוני רון, לפיה היכה את הילדה והשליך את גופתה לירקון". לדבריו, "ב-3.8.08 הגיע פקס ממחלקת הרווחה של עיריית נתניה בדבר ילדה בת ארבע וחצי שנעלמה. צוות משטרה שיצא למקום לא איתר איש בבית. רק ב-12.8.08 צוות המשטרה הצליח לאתר את הסב ואת האם ומשם התחילה הפרשה". כאמור, פקידת הסעד הראשית במשרד הרווחה הכחישה את הדברים.

יו"ר המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, אמר בדיון, כי "בכל שנה נהרגים מספר רב של ילדים בידי הוריהם, אבל לפעמים ההבדל בין רצח ללא רצח הוא עובי הגולגולת של התינוק". קדמן הביא כדוגמה את המקרה של אחד הילדים שעבר התעללות בידי אליאור חן, שאמנם לא נרצח, אך כיום הוא מוגדר צמח.

"עד גיל 5 אין חובה להציב את הילד במסגרת"

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ נדיה חילו (עבודה) אמרה כי איננה מאשימה את התקשורת במעשי הרצח, אך "סיקור בפרטי פרטים מהווה טריגר לאנשים מטורפים לבצע את זממם, וכך מי שעומד בפני מעשה כזה עלול לראות בידיעות שבתקשורת דוגמה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "יש תחושה שרוז נפלה בין הכסאות. מרוב ריבוי מערכות, הילדה הגיעה מחו"ל בלי שמישהו יודע על כך. זה ממש טירוף הדעת להשאיר את הילדה במשפחתה. בשום פנים ואופן המצב לא יכול להישאר כך. אמנם מדובר במקרה קצוני, אך כל דבר יכול לחזור על עצמו".

שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה) אמר כי "צר לי שבחברה הישראלית יש תופעות שכאלה. נתקלנו בשנת 2007 ב-12 אלף תלונות של מקרי אלימות בילדים". הוא הגיב על מקרה הרצח של הילדה רוז ואמר כי בעקבותיו "התגלה שעד גיל חמש אין חובה להציב את הילד במסגרת כלשהי". לדבריו, "מנכ"ל משרדי נחום איצקוביץ' פנה למפכ"ל המשטרה בבקשה ליצור נוהל שיקבע שגם גורם מוסמך יוכל להגיש תלונה ולא רק מי שנוגע בפרשה".

לדברי השר, הוא הקים צוות מנכ"לים של שלושה משרדי ממשלה בראשות מנכ"ל משרד הרווחה שיגדיר מי הוא ילד בסיכון, וכיצד המערכת צריכה לפעול בעניינו. "לאחר המלצות הצוות", הסביר, "יבוצעו גם תיקוני חקיקה ובכוונתו להשלים את העבודה בזמן הקרוב ביותר". הרצוג סיים את דבריו ואמר כי "לצד המקרים הטראגיים, אנו מנסים לפעול באיזון. איננו רוצים ליצור פאניקה. אנחנו פועלים בזהירות לגבי זכויות ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully